Klacht: onherstelbare beschadiging goederen en verpakking

Robert Van Waes op 23 september 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 26 september 2016
Reactie van het bedrijf:

Beste Robert, Bedankt voor je bericht. Heb het even voor je nagekeken en kan inderdaad zien dat mijn collega's in België een navraag/claim hebben gestart en dat deze is afgewezen door de schadeafdeling. Ik kan hier helaas niet verder over...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 23 september 2016

Een klant heeft een klacht ingediend bij DPD over de onherstelbare beschadiging van een handgebouwde race-wielset en de verpakking tijdens verzending. De ontvanger meldde dat de doos ernstig beschadigd was, met de inhoud die niet meer bruikbaar was. De klant heeft een officiële klacht en schadeclaim ingediend bij DPD.

Mijn Klacht:

Ik kreeg melding van de ontvanger van mijn pakket N° 05305500045916, via DPD web Parcel diensten verstuurd, dat zowel de goederen ( handgebouwde race-wielset ) als de verpakking ( originele verpakking van wielen fabrikant ) totaal beschadigd bij hem zijn toegekomen,
De verpakking lijkt wel wereld oorlog 3 meegemaakt te hebben, de doos is volledig ingedeukt en vol met gaten, en de wielset die erin zat is onherstelbaar beschadigd.
Wat er gebeurd is, is me een raadsel, ik heb reeds verschillende keren soortgelijke wielsets naar dezelfde ontvanger verstuurd met dezelfde dienst.
Dat mijn verzending niet behandeld is zoals het hoort, is afgaande op de beschadiging van de verpakking, wel héél duidelijk !!
Vervolgens heb ik bij DPD een officiële klacht en schadeclaim ingediend welke vandaag 23/09 per mail officieel door DPD afgewezen is.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van de beschadigde goederen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 26 september 2016 om 10:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Robert Van Waes

Heeft op 26 september 2016 om 17:08 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

België stuurt me naar Nederland, Nederland naar België .... Maar een oplossing is er tot dusver totaal niet. :-(

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM