Klacht: Opzegvergoeding

Kdenissen op 17 november 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 3 november 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte mevrouw Denissen, U heeft op deze site aangegeven dat u het niet eens bent met het feit dat wij uw boete van uw vorige leverancier niet vergoeden. Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. U heeft meerdere redenen aangegeven waarom...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 17 november 2015

Een klant van Essent werd benaderd door een adviseur voor een aanbieding, inclusief de belofte dat Essent de overstapboete van Oxxio zou vergoeden. Na enkele maanden ontdekte de klant dat de eindnota van Oxxio niet was ontvangen en dat de boete niet automatisch was verrekend, wat leidde tot verwarring over de procedure. Uiteindelijk werd de klacht opgelost, maar de klant moest zelf actie ondernemen om de vergoeding te verkrijgen.

Mijn Klacht:

Eind maart werd ik benaderd door een adviseur genaamd Rinse Krol omdat Essent mij terug zou willen hebben als klant. Nadat hij zijn praatje had gedaan vroeg hij mij een aanbieding te mogen mailen die ik nog altijd kosteloos binnen zoveel dagen kon annuleren. Er werd mij ook verteld dat zij de overstapboete van Oxxio zouden betalen.
In oktober realiseerde ik me dat dit nog niet gebeurd was en ben naar Oxxio gaan bellen. Deze gaven aan dat ze de eindnota in april naar ons opgestuurd hadden per post. deze heb ik echter nooit ontvangen. Ze boden hun excuses aan en hebben de eindnota een week na mijn telefoongesprek naar ons gemaild. Vandaag belde ik naar Essent hoe dat het kwam dat deze boete nog niet verrekend was en kreeg ik te horen dat ik dit zelf in had moeten dienen en dit binnen 3 maanden had moeten doen. Ik vind het een erg kwalijke zaak dat jullie ons voor een 2de keer terug krijgen met mooie praatjes maar ons vervolgens niet fatsoenlijk informeren over hoe we onder die boete uit moeten komen. Ik hoop dan ook dat jullie alsnog die 100 euro boete retourneren, anders ben ik toch rap klaar met jullie als leverancier en dan zal ik waarschijnlijk ook geen klant meer worden in de toekomst.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de 100 euro overstapboete alsnog betaald wordt en ze de klanten beter begeleiden in de toekomst bij een overstap en dit niet alleen maar ergens in de kleine letters vernoemen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 03 november 2015 om 14:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Denissen,

U heeft op deze site aangegeven dat u het niet eens bent met het feit dat wij uw boete van uw vorige leverancier niet vergoeden. Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. U heeft meerdere redenen aangegeven waarom u het verzoek niet tijdig heeft kunnen indienen. Om die reden maken wij in uw geval een uitzondering. Ik heb u een e-mail gestuurd. Wanneer u deze ingevuld terugstuurt en verwijst naar mijn verslag van 3 november 2015 omstreeks 14.30 uur dan neemt de verantwoordelijke afdeling deze kwestie in behandeling en vergoed in dit uitzonderlijke geval uw boete. Wij hebben afgesproken dat u de benodigde gegevens uiterlijk 17 november 2015 opstuurt.

Met vriendelijke groet,

Rachel
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie