Klacht: Boetevergoeding van Essent

Essentslachtoffer op 09 februari 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 9 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste heer Aydin, Op 9 februari heb ik u telefonisch gesproken. U heeft aangegeven dat u onjuist bent geïnformeerd betreft het opzegvergoedingsbeleid in de Media Markt. De opzegvergoeding wordt pas over 12 maanden na startlevering overgemaakt. Hiermee gaat u niet...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 9 februari 2015

Een klant heeft een klacht ingediend over de boetevergoeding van Essent, die beloofd was bij de overstap van Eneco. Ondanks eerdere toezeggingen is de vergoeding na twee maanden nog niet ontvangen, en de klant kreeg te horen dat deze pas bij de eindafrekening verrekend zou worden. De klant voelt zich misleid, omdat deze informatie niet eerder was gecommuniceerd.

Mijn Klacht:

Beste ,

Wij zijn via Mediamarkt van Eneco overgestapt naar Essent. De medewerker had dat beloofd de boete vergoed zou worden binnen 6 weken.
Nu al 2 maanden is de boetvegoeding nog steeds niet op de rekening. Heb vandaag telefonisch contact gehad waar ons werd medegedeeld naar hen site te kijken (terwijl er in de contract daar niet over staat) waarbij ze vermelden dat de vergoeding nu pas bij de eindafrekening zal verrekend worden. Dit is toch niet meer eerlijk? Als we dit wisten waren we niet overgestapt en we konden dit dus destijds ook niet weten, omdat destijds hele andere uitleg was via Media-werker. En buiten dit om is het ook niet normaal dat de boete die betaald moet worden wel gelijk door ons wordt betaald, maar de garandeerder die dit boete overneemt betaalt nu dit pas bij de eindcontract.??

E 250 is geen klein bedrag dat je zo kan missen.

MvG, M. Aydin

Gewenste Oplossing:

Als het bedrag zosnel mogelijk op de rekening is. Het had allang op de rekening moeten zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 09 februari 2015 om 16:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Aydin,

Op 9 februari heb ik u telefonisch gesproken. U heeft aangegeven dat u onjuist bent geïnformeerd betreft het opzegvergoedingsbeleid in de Media Markt. De opzegvergoeding wordt pas over 12 maanden na startlevering overgemaakt. Hiermee gaat u niet akkoord.

De oplossing wat ik met u getroffen heb is dat u de komende 4 maanden de opzegvergoeding verrekend wordt. U betaalt de maanden maart, april en mei 0 euro en de maand juni 58 euro. Vanaf de maand juli betaalt u uw afgesproken voorschot. Verder zal ik een klacht bij de Media Markt indienen.

U ontvangt net voor uw jaarafrekening de opzegvergoeding. Dit kunt u gebruiken voor een eventuele bijbetaling op de jaarafrekening.
U kunt uw betalingen altijd bijhouden op uw bankafschriften. Ik vind het fijn dat we tot een oplossing zijn gekomen.

Met vriendelijke groet,
Fleur
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie