Klacht: Onterecht aangesloten van een jaarcontract naar 5 jarige contract

solnceva op 25 januari 2015 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 26 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw Shemshad, heden de 26e januari 2015 heb ik telefonisch contact met u gehad over uw klacht via www.klacht.nl. Ik heb aangegeven dat wij uw contract weer hebben hersteld zoals het was. Dit betekent dat u op dit moment...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 25 januari 2015

Een klant van Essent heeft een klacht ingediend over een onterecht afgesloten vijfjarig contract, terwijl zij van plan waren over te stappen naar een andere energieleverancier. Ondanks herhaaldelijk contact met de klantenservice en het indienen van klachten, heeft de klant geen reactie of bevestiging ontvangen van Essent over de situatie. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Een half jaar geleden besloten we van Essent naar een andere leverancier over te stappen. Dus, telefonisch hebben wij contact met mevrouw Marike Omen en dan met veel andere medewerkers gehad.Zij heeft toegezegd dat wij een vijf jarige contract met Essent hebben aangesloten vanaf juni 2014 en tot juni 2019.Zij zei dat wij een mondelijke en schriftelijke opdracht naar Essent hebben gegeven.Het is niet waar!!! Ik heb er geen schriftelijke of mondelijke opdracht aan Essent gegeven. Sinds juli 2014 hebben we al twee klachten ingediend, tot onze spijt hebben we er geen enkele reactie binnen gekregen.Wij hebben al meerdere keren telefonisch contact met Essent opgezocht,helaas niemand van de Essent medewerkers weet over onze probleem.We hebben om een bevestiging gevraagd maar ze hebben niets verstuurd. Volgens Algemene Voorwaarde van Essent als je een vijfjarige contract aangesloten krijg je ook een kortingsbon van 175 euro.Wij hebben er geen geld ontvangen maar wel een vijfjarige contract.Wij kunnen niet naar een andere leverancier overstappen want anders moeten we nog de bekeuring betalen.

Gewenste Oplossing:

Ik voel mij misleid en machteloos en door Essent bedrogen!!!!!
Alle klachten die ik opgestuurd heb blijven gewoon nutteloos.
Ik ben echt tevreden als Essent zou de contract annuleren. Ze hebben toch zonder alle wettelijke reden met mij contract aangesloten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 26 januari 2015 om 19:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Shemshad,

heden de 26e januari 2015 heb ik telefonisch contact met u gehad over uw klacht via www.klacht.nl. Ik heb aangegeven dat wij uw contract weer hebben hersteld zoals het was. Dit betekent dat u op dit moment weer variabel contract heeft. In de afgerekende periode heeft u 6,99 euro teveel betaald, daarom hebben wij 10 euro coulance opgeboekt welke omstreeks 28 januari wordt uitbetaald. In overleg met u heb ik de klacht gesloten op www.klacht.nl. Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Naomi
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie