Klacht: Misleiding

Willem Kirchner op 15 oktober 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 15 oktober 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste heer Kirchner, Op 11 oktober 2014 heeft u op www.klacht.nl uw onvrede kenbaar gemaakt omtrent de boetevergoeding. U geeft aan dat er een bandopname is gemaakt waarin aangegeven is dat de boete van uw oude leverancier automatisch wordt verrekend...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 15 oktober 2014

Een klant van Essent uit zijn onvrede over misleidende informatie tijdens de overstap naar de energieleverancier. Hij stelt dat hem was beloofd dat een boete van de vorige leverancier verrekend zou worden, maar dat dit niet is gebeurd. De klant vraagt om beter geïnstrueerde medewerkers en wil het geluidsbandje van het gesprek horen waarin de afspraken zijn gemaakt.

Mijn Klacht:

Ik vind het schandalig dat wij vorig jaar zijn overgestapt naar jullie.
Tegen ons is toen gezegd wij verrekenen de boete van huidige leverancier met de eindejaar s afrekening.
Nu hebben wij met u daar contact over gehad toen werd mij gezegd dat wij dat na drie maanden tijd had gemoeten. Jullie moeten jullie mede werkers beter instrueren, om zulke uitspraken te doen. Wij vinden dit dan ook zeer klant onvriendelijk zal er alles aan doen om het geld terug te krijgen. Wil ook graag het geluidsbandje horen waar de afspraken opstaan.

Gewenste Oplossing:

Gewenste oplossing:
Dat wij de beloofde boete die ik heb gekregen terug krijg het was wel 150 Euro.
NOGMAALS ZEER MISLEIDEND>

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 15 oktober 2014 om 13:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Kirchner,

Op 11 oktober 2014 heeft u op www.klacht.nl uw onvrede kenbaar gemaakt omtrent de boetevergoeding.

U geeft aan dat er een bandopname is gemaakt waarin aangegeven is dat de boete van uw oude leverancier automatisch wordt verrekend met de jaarafrekening.

Ik heb u op 15 oktober 2014 telefonisch gesproken. U geeft aan dat u inmiddels heeft gezien dat in de bevestigingsbrief verwezen wordt naar onze website waar aangegeven wordt dat de aanvraag voor boetevergoeding binnen drie maanden ingediend moet zijn. U moet ook handmatig deze boetevergoeding aanvragen. Dit proces is handmatig omdat de boete die u krijgt per looptijd anders is.

Op de bandopname die er gemaakt is wordt gesproken over het feit dat wij uw boete vergoeden. Er wordt niet gesproken over een verrekening met de jaarafrekening.

Uw boete zal niet meer worden vergoed door Essent omdat de drie maanden verstreken zijn.

Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Willem Kirchner
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie