Klacht: E- Thermostaat

koud oudje op 14 oktober 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 20 oktober 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw W. Arendshorst, Op 20 oktober heb ik u telefonisch gesproken betreft uw klacht op klacht.nl. U heeft ons laten weten dat uw E-thermostaat goed functioneert door hulp uit uw eigen omgeving. De monteur vanuit de servicedesk was niet...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 14 oktober 2014

Een klant van Essent heeft problemen ondervonden met een e-thermostaat die na 1,5 jaar niet meer functioneerde. Na het vervangen van de batterij en meerdere pogingen om het apparaat opnieuw in te stellen, blijft de thermostaat niet werken. Ondanks het ontvangen van een nieuwe thermostaat en hulp van de klantenservice, is het probleem niet opgelost.

Mijn Klacht:

Ook ik werd eens klant van Essent en kreeg zo’n mooie e-thermostaat met internet linkje hoe aan te sluiten. Kreeg ik niet voor elkaar dus monteur van Essent a 59 euro laten installeren, alles in orde. Na 1,5 jaar piept het ding dus ik denk batterij leeg nieuwe gekocht maar blijft piepen. Essent contact e-thermostaat service en ja ik krijg gratis van mevrouw een soortgelijke batterij, want de mijne was waarschijnlijk al opgeladen ( logisch want nieuw uit de winkel). Nu krijg ik het ding niet meer aan de praat na vele emails en aanwijzingen. stekker erin , eruit, batterij erin aan pc , uit de thermostaat in de thermostaat , binnen 15 seconden aan de muur , en nog steeds werkt het niet , nieuwe mooie thermostaat gekregen nieuwe hub (?) opnieuw geregistreerd maar het werkt niet. en ik krijg geen gratis monteur voor de installatie en nu word het kouder..
Essent zegt e-thermostaat is aparte afdeling , e- thermostaat zegt dat ik in het verleden geen monteur heb gehad ?? aan wie heb ik dan 59 euro betaald ? Na weken e-mailen ben ik het zat. zal ik moeten overstappen naar een energiemaatschappij die mij een installateur en warmte wil geven.
Dus ten einde raad móet ik wel overstappen wil ik hier niet binnenkort met drie kinderen in de kou gaan zitten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 20 oktober 2014 om 10:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw W. Arendshorst,

Op 20 oktober heb ik u telefonisch gesproken betreft uw klacht op klacht.nl.

U heeft ons laten weten dat uw E-thermostaat goed functioneert door hulp uit uw eigen omgeving. De monteur vanuit de servicedesk was niet meer nodig. Met uw toestemming heb ik uw klacht gesloten.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende geinformeerd heb.

Met vriendelijk groet,

Fleur
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie