Klacht: afhandelen van beloftes

regoncons op 11 september 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 11 september 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer, Op 9 september 2014 heeft u via www.klacht.nl een klacht ingediend met betrekking tot de heraansluitkosten van uw zoon. U geeft in uw klacht aan dat u een toezegging van Essent heeft dat deze kosten vergoedt zullen worden....

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 11 september 2014

Een klant van Essent heeft herhaaldelijk geprobeerd om vergoeding voor heraansluitkosten te krijgen, nadat de meters zijn verwijderd. Ondanks toezeggingen van Essent om deze kosten te vergoeden, ontving de klant verschillende onduidelijke antwoorden en verhalen over de claim. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

als klant van Essent ben ik al enige tijd bezig om mijn heraansluitkosten vergoed te krijgen,
Januari betaal ik mijn rekening Essent stirt terug en laat de meters verwijderen, Ik wijs Essent op fourt zij zeggen toe om kosten te vergoeden, Ik claim de kosten en krijg allerlei broodje aap verhalen .

Gewenste Oplossing:

vergoeden van heraansluitkosten en een fatsoenlijke en overzichtelijke rekening inzicht op "" mijn essent:

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 11 september 2014 om 14:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer,
Op 9 september 2014 heeft u via www.klacht.nl een klacht ingediend met betrekking tot de heraansluitkosten van uw zoon. U geeft in uw klacht aan dat u een toezegging van Essent heeft dat deze kosten vergoedt zullen worden. Tot op heden heeft u dit nog niet ontvangen.
Op 11 september 2014 heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Wij hebben samen bekeken hoe deze situatie is ontstaan.

Uw zoon had een betalingsachterstand. Op 1 januari 2014 in de avond heeft hij de betaalwijze aangepast naar automatische incasso. Hierdoor sturen wij een bericht naar de bank om alle achterstallige betalingen te incasseren. Doordat wij dit doen staat het bedrag bij ons als 'betaald' en kan er geen handmatige betaling gedaan worden.

Vervolgens maakte uw zoon wel handmatig de betaling over. Wij hebben voor het gedeelte van het voorschot van januari wat niet achterstallig was de handmatige betaling geaccepteerd. De achterstallige facturen zouden binnen enkele dagen geïncasseerd worden. De handmatige betaling van uw zoon (het grootste deel er van) werd teruggestort. Op 10 januari 2014 hebben wij geprobeerd het bedrag te incasseren. Deze incasso was mislukt. De facturen bleven daardoor openstaan. U geeft aan dat u op internetbankieren niet kunt zien dat deze incasso heeft plaatsgevonden. Dit klopt, deze incasso heeft niet plaatsgevonden omdat deze werd geweigerd door de bank.
Doordat de incasso was mislukt werd de betaalwijze opnieuw handmatig. De achterstand bleef staan en conform onze incassoprocedure hebben wij eind januari een brief gestuurd dat wij de levering zouden beëindigen.

Op 14 april 2014 werd er contact opgenomen om uw zoon opnieuw aan te melden en om door te geven dat de netbeheerder de meters fysiek had afgesloten. Uw zoon heeft nadat wij de levering beëindigd hebben geen leverancier gezocht. U geeft aan dat dit komt doordat hij zijn bankafschriften niet had gezien en omdat hij in het buitenland verbleef voor zijn werk. Dit is uiteraard een vervelende situatie, maar ondanks zijn verblijf in het buitenland blijft hij zelf verantwoordelijk voor zijn betalingen. Ook via internetbankieren had hij kunnen zien dat het bedrag in januari al was teruggestort. Wij hebben toen helaas niets van uw zoon vernomen.

U heeft meerdere malen contact opgenomen met het verzoek om de heraansluitkosten te vergoeden. Wij hebben dit tweemaal per brief afgewezen en u uitleg gegeven over de situatie. U beroept zich op een mondelinge afspraak met een collega. U weet niet met wie u gesproken heeft of wanneer. Ik kan ook niets van dit contact terugvinden in het systeem. Zoals u al twee maal per brief is medegedeeld zal Essent de kosten voor heraansluiting niet vergoeden.

Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie