Klacht: Boete

Tomensuz op 27 augustus 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 27 augustus 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer, mevrouw Huijsmans, Op 30 mei heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice over de bijbetaling op de jaarafrekening. U heeft toen aangegeven dat de bijbetaling betrekking kon hebben op een eerdere verbouwing. Op deze jaarafrekening is te...

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 27 augustus 2014

Een klant van Essent ontving eind juni een jaarafrekening van bijna €1000,-, wat leidde tot problemen met automatische betalingen. Door een gemiste e-mail over een niet-ingehaald maandbedrag in juli, moest de klant een extra bedrag van €20,- betalen. Na een telefoongesprek met Essent in augustus werd afgesproken dat dit bedrag direct van de rekening zou worden afgeschreven.

Mijn Klacht:

Eind juni werd in een keer bijna €1000,- jaarafrekening van mijn rekening geschreven. Daardoor liepen al mijn automatische rekeningen verkeerd. Maar daar heb ik schriftelijk brieven over ontvangen en heb ik dat op tijd kunnen betalen. Maar daardoor heeft Essent van de maand juli niet het maandbedrag van mijn rekening kunnen halen. Daar is blijkbaar een mail over gestuurd maar heb ik over het hoofd gezien. Aangezien alles bij Essent automatisch van mijn rekening gaat heb ik daar geen aandacht aan gegeven. Nu een maand later moet ik €20,- extra betalen aan Essent voor de maand juli. Het is nu augustus en gister ben ik door ze gebeld dat dat bedrag nog open staat. Dat hoorde ik dus voor het eerst en zei dat ze het meteen van mijn rekening mogen afschrijven. Maar omdat dat in juli niet is gebeurd word je op handmatig gezet wat ik ook niet wist. Nu ben ik dus weer op automatisch gezet en ging ik ervan uit dat het zo in orde was. Maar ik krijg de volgende dag een mail dat het bedrag nog open staat en er €20,- bij is gekomen. Doordat Essent in een keer bijna €1000,- van mijn rekening trekt is dit gekomen. En krijg ik nog een boete kado van €20,- ????????

Gewenste Oplossing:

Als de boete van €20,- vervalt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 27 augustus 2014 om 15:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Huijsmans,

Op 30 mei heeft u telefonisch contact gehad met onze klantenservice over de bijbetaling op de jaarafrekening. U heeft toen aangegeven dat de bijbetaling betrekking kon hebben op een eerdere verbouwing. Op deze jaarafrekening is te zien dat wij het bedrag omstreeks 11 juni incasseren van uw rekening. Deze automatische incasso is niet gelukt. De 2e poging op 25 juni is wel gelukt.

Op 27 juni hebben wij geprobeerd om het voorschot automatisch te incasseren. Deze automatische incasso is niet gelukt. Doordat de automatische incasso twee maal niet gelukt is, is de betaalwijze op handmatige betaling gezet.

Op 26 augustus heeft u telefonisch contact gehad over het nog niet betaalde voorschot van de maand juli. Daarin heeft u ons de opdracht gegeven om de achterstand automatisch te incasseren. Deze incasso staat gepland op 3 september.
Ik begrijp dat het vervelend is dat u 1 dag na het gesprek aanmaankosten in rekening gebracht krijgt, de aanmaankosten van 20 euro zijn wel terecht. De incassoprocedure blijft namelijk lopen totdat wij het bedrag ontvangen hebben.

In de herinnering die wij op 4 juli hebben verzonden, staat ook de uitleg van de incassoprocedure.

Tevens wil ik u de tip geven om ook regelmatig in Mijn Essent te kijken. Hier vindt u ook de actuele status van uw betalingen.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie