Klacht: nacht bus kwam niet opdagen

op 11 februari 2019 over 9292 in de categorie Openbaar Vervoer

Lijn N92 richting zaandam station, opstap halte amsterdam centraal station, bus van 4.54 en 5.24 kwamen niet opdagen.

De nachtbus N92 zou om 4.54 bij centraal zijn, deze tijd werd alsmaar later en bleef hangen op 5.10, maar deze bus is nooit gekomen. de bus hierna zou om 5.24 moeten komen maar ook deze kwam (tot zeker 5.37) niet opdagen. Ik heb uiteindelijk een taxi moeten pakken, wat natuurlijk veel duurder is dan met de bus.
Als ik van te voren had geweten dat er geen bus kwam had ik ervoor gezorgt dat iemand mij kwam ophalen, in plaats van een dure taxi naar huis te nemen.

Ik ga er vanuit dat er weer net iets extra aandacht word gegeven aan het up to date houden van de bustijdenuitgevallen bussen of de route die de buschauffeurs rijden (misschien reden ze wel, maar gewoon niet langs cs). Ook hoop ik op een vergoeding van mijn nu onvoorziene reiskosten of in iedergeval een tegemoet koming. ik vind het erg jammer dat het zo is gelopen en dat ik een uur in de kou heb moeten wachten op niets.

ten eerste wanneer dit in het vervolg zoveel mogelijk voorkomen wordt. let ook in de nacht op bussen die uitvallen en geef dit tijdig aan, ook kunt u misschien kijken of de buschauffeurs ervan op de hoogte zijn dat centraal station een halte is waar ze moesten stoppen.

ook hoop ik dus op een vergoeding van mijn onverwachte reiskosten of in ieder geval een tegemoetkoming.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar 9292 over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door 9292 in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat 9292 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

9292

Heeft op 11 februari 2019 om 11:06 geantwoord

Hallo Romy, bedankt voor je reactie, maar ook vervelend om te lezen dat de reis met de bus niet is gegaan zoals je had verwacht.

Helaas kunnen wij hier niet zoveel aan doen. Dit omdat wij zelf geen bussen rijden en ook geen chauffeurs in dienst hebben. Je kunt hiervoor wel direct contact opnemen met de vervoerder zelf.

Met vriendelijke groeten,
Marco

Heeft op 11 februari 2019 om 14:28 geantwoord

Hoi Marco, allereerst bedankt voor uw snelle reactie. ik begrijp dat julie zelf geen bussen rijden en verder ook vrijweinig aan de rit zelf kunnen doen. Maar volgens mij kunnen jullie er wel wat aan doen wat er in jullie app verschijnt aan reis advies. In de app stond een hele verkeerde tijd (welke steeds wisselde, dus hij werd wel in de gaten gehouden) en er stond niet dat de lijn uitviel. Had ik dit eerder geweten had dit mij een hoop tijd en moeite bespaard.

Ik heb ook zeker contact opgenomen met conexion zelf, hoe zij het willen oplossen is een ander verhaal, maar ik vind het toch echt de verantwoordelijkheid van 9292 om ervoor te zorgen dat de tijden in de 9292 app kloppen.

Bericht van 9292

1 week geleden - Hallo Romy, wij tonen van bijna alle vervoerders real time reisinformatie. Deze is afkomstig van de vervoerders zelf en daar zijn wij dan ook van afhankelijk. Dat de tijden steeds wisselen komt omdat wij bijna elke minuut van elk voertuig nieuwe data ontvangen. Het enige wat wij doen is deze informatie direct tonen bij het betreffende reisadvies. Wanneer een reisadvies niet klopt omdat op het betreffende tijdstip er volgens de vervoerder geheel geen bus rijdt, zullen wij contact opnemen met de vervoerder voor verder onderzoek. Ook deze informatie ontvangen wij van de vervoerders. Met vriendelijke groeten, Marco

Alle klachten die gemeld zijn door Romy.ljmv