Klacht: 2ALXLA reis van Dusseldorf naar Kaboel

op 11 september 2018 over turkish airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte heermevrouw,

Via Turkisch airline had ik ons ticket geboekt naar Afghanistan, en dat verliep niet vlekkeloos.
Omdat ik reisde met mijn twee kinderen, viel het erg tegen voor ons. Hieronder eg ik het graag uit.

Ons reis begon op vrijdag 28 april 2018 om uit Düsseldorf. S’ ochtend rond 11: 00 in de ochtend zijn we vertrokken vanuit Amsterdam richting Düsseldorf. De vlucht was gepland om 19: uur maar dat werd 20: 00 uur, dus we zaten 1 uur in d vliegtuig.

Om ongeveer 22:00 uur landde we in Istanbul. Daar hebben we met haast gerend van de ene scherm naar de andere. Maar er was geen informatie te zien over de vlucht naar Kaboel.

Toen ging ik nar de balie waaruit de vliegtuig zou vertrekken. Daar was het erg druk en chaotisch. Ik sprak een medewerker, ze zei dat de vliegtuig naar Kaboel al vertrokken was en dat we moest wachten tot volgende vlucht die zou volgende middennacht gaan vliegen. Ik schrok heel erg van deze toestand. aangezien de verantwoordelijkheid lag bij de Turkisch airline.

We hadden geen keus en we moest maar wacht tot volgende middennacht. Ik vroeg de medewerker of we dan een kamer konden krijgen om te kunnen slapen. Ik, mijn neef en mijn 2 kinderen waren erg moe en teleurgesteld. Eerst vanuit Amsterdam naar Düsseldorf met de auto, dan met vliegtuig naar Istanbul en dan krijg je zo nieuws.

We werden van de kast naar de muur gestuurd. We moesten echt van ene balie weer naar andere balie lopen, met kinderen en koffers, midden in de nacht ook nog, de afstand was telkens meer dan 20 minuten. Dat duurde meer dan 4 uren.

Uiteindelijk zei een medewerker dat we wel een kamer krijgen binnen de vliegveld. Dus we lopen daarheen, meer dan 20 minuten weer. Daar aangekomen bij een andere balie verliet die man ons daar en we zouden verder geholpen worden door een andere balie medewerker. Deze medewerker zegt dat we binnen een restaurant moeten gaan en daar op de stoelen gaan slapen. Ik werd boos en erg teleurgesteld. Want de man zei dat we een kamer zouden krijgen. Mijn neef werd erg woedend en de kinderen hadden geen energie meer en gingen op de grond liggen.
Deze medewerkers konden ook geen engls spreken en schudden alleen met de hoofd. Toen ik begon te praten, negeerde hij mij en keek steeds naar zijn bureau en gaf geen antwoord. Ik vroeg of hij de man kon bellen die ons daar achter had gelaten. Hij schudde met zijn hoofd van nee. Toen vroeg mijn neef het nog een keer. Hij belde en ze dat hij niet komt. We liepen heel boos weer terug naar die andere balie weer.

Bijna aangekomen bij de balie zagen we die man weer. Toen hij ons zag, zei alleen: volg mij maar. Ik praatte tegen hem maar hij gaf geen antwoord terug. Hij bracht ons weer naar dezelfde plek en ging hij praten met die baliemedewerker in het Turks. We mochten binnen de restaurant en kregen toch 2 kleine kamers. We waren toch blij geworden dat we ergens konden slapen. De kamers waren een persoonskamer. Ik vroeg of we extra matras konden krijgen. Want ik met mijn 2 dochters op een matras kon natuurlijk niet. Mijn kinderen gingen samen op bed slapen en ik op de kale grond, zonder matras of kussen. We mochten ook de douche niet gebruiken, ze legde niet uit waarom. dat vond ik ook erg vreemd.

Om 9 uur in de ochtend moesten we de kamers weer verlaten. We hebben in de restaurant gegeten en daarna de hele dag doorgebracht op het vliegveld. Het was een hele vermoeide dag en duurde erg lang. Rond 2100 uur zijn we richting gate gegaan.
We zaten bij de aangegeven gate te wachten, na half uur bleek dat we naar een andere gate moesten gaan. Dus we zijn daarheen gegaan en dat was weer lopen meer dan 20 minuten, met koffers en kinderen. Toen we daar zaten, na 15 minuten ongeveer kwam een afghaanse man ons zeggen dat we toch naar een andere gate moesten gaan. We gingen steeds naar de schermen kijken voor de veranderingen maar er was niets nieuws aangegeven. Als de man ons niets had gezegd , zouden we de vlucht weer gemist hebben. Ik begrijp niet waarom vanaf begin niet de goede gate op de schermen wordt aangegeven. Drie keer van ene gate naar andere gate rennen is erg vermoeiend en vooral als je met kinderen hebt.

We wilde per direct terug komen naar Nederland. We hadden geen zin meer in deze vakantie. We waren moe, uitgeput en erg teleurgesteld. We gingen na 15 jaar weer eens naar mijn land en dan maak je zoiets mee.

Na ons gesprek met het personeel op vliegveld in Istanbul, zeiden ze dat we klacht kunnen indienen in Nederland en daarom heb ik deze brief geschreven. Ze zeiden dat we het recht hebben op vergoeding van ons reis.

Sediqa Naimi

ik kan niet zeggen dat ik tevreden was tijdens mijn reis. de medewerkers in de vliegtuig waren wel aardig. maar de reis zelf vanaf Dusseldorf tot Kaboel was erg lastig, met twee klein kinderen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over turkish airlines

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over turkish airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sediqa naimi