Klacht: Zonder toestemming afgemeld bij Essent en en gemeld bij Eneco en door Eneco

op 01 september 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In onze vorige woning hadden wij stadsverwarming van Eneco. Ik kwam er later achter dat ik, het doorgeven van de standen van deze meter, aangemeld ben voor de stroomvoorziening in mijn nieuwe woning en zonder mijn toestemming door u ben afgemeld als afnemer van stroom van Essent. Kennelijk wilde uw medewerkster de targets halen. Dit alles heeft zich afgespeeld in augustus 2016, week 33.
Ik begrijp overigens niet waarom u een ingangsdatum van een contract wilt hebben. Dat staat nergens op vemeld. Zo legt u de drempel voor een klacht wel erg hoog. Waarom geen klantnummer?

Ik wil graag van u een reactie

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 06 september 2016 om 08:07 geantwoord

Beste heer, mevrouw Pruijsten,

Hartelijk bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik begrijp hoezeer u hiermee in uw maag zit en dat u graag een oplossing wenst. Ik geef u uiteraard meer uitleg.

Ik stel graag voorop dat het absoluut los staat van het halen van targets, al begrijp ik dat u nu die mening bent toegedaan. Waar het wel precies is misgegaan, kan ik op dit moment helaas niet achterhalen. De reden hiervan is dat ik op het adres 3053PJ, 274 geen actieve overeenkomsten zie staan. Ik heb het vermoeden dat het om een ander adres gaat. Ik verzoek u vriendelijk deze te sturen, zodat we er verder mee aan de slag kunnen. Alvast bedankt.

Martijn, Eneco

Heeft op 06 september 2016 om 18:29 geantwoord

Beste Martijn,
Allereerst bedankt voor uw reactie. Op ons vorige adres, Jan Pettersonstraat 248, 3077 MN Rotterdam, hadden wij stadsverwarming van ENECO, maar geen stroom. Dit namen wij af middels Essent. Mogelijk dat het middels dit adres is gegaan. Bij Essent heb ik met eigen ogen gezien dat ik sinds mijn telefoontjes met Eneco was aangemeld bij Eneco en afgemeld bij Essent.
Met een vriendelijke groet,
Harry Pruijsten

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Beste heer Pruijsten, Bedankt voor uw reactie. Ik zie de aanmelding op 3053PJ, 274 inmiddels terug. Je bent hier inmiddels al sinds 26-7-2016 klant bij ons, daar hebben we u toentertijd ook van de op de hoogte gebracht. Er is op 12-08 zelfs een termijnbedrag afgeschreven. We hebben deze aanmelding op dit adres ook wel daadwerkelijk doorgekregen. Ik begrijp hoe vervelend het is, wanneer er sprake is van een in uw ogen foutieve aanmelding. Ik kan het, aangezien het al om 26-07 gaat, echter niet meer zo eenvoudig terugdraaien. Mocht u toch geen klant willen blijven bij ons, wat ik mij in dit geval best voor kan stellen, adviseer ik u zich weer aan te melden bij Essent. Dat werkt in dit geval ook het snelst. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Hartelijke groet, Martijn, Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door Harry Pruijsten