Klacht: Zomaar notas ontvangen.

op 12 mei 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Goede dag.

Ik heb hier 3 notas ontvangen dat betaalt moet worden omdat ik ben verhuist naar me moeder en me contract heb stop geset. 2 notas van 125€ en 125€ En 1 nota van 273€. Ik heb geen geld om dat te betalen. En ik maak geen gebruik meer van jullie levering moet ik als nog 500€ en nog wat betalen. Geld groeit niet aan me rug. Dit is gewoon stelen op een legale manier. Ik was 3 jaar klant bij jullie en elke maand heb op tijd mijn notas betaalt en dan krijg ik dit omdat ik verhuist ben. Denken jullie als ik me nieuwe huis heb nog klant ga worden bij jullie dacht het niet. Ik heb net een telefoniste gesproken zij zegt dat ik alles moet betalen. Maar ik ga zeker niet alles betalen want heb geen geld om dat te betalen. Ik klaag jullie gewoon aan. Die 2 notas van boete ken ik nog begrijpen maar die 3 e nota van 273€ slaat helemaal nergens op.

Als die notas weggeschrapt worden. Of 1 of 2 nitas weggeschrapt wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 13 mei 2016 om 10:20 geantwoord

Beste Huseyin,

Dank voor uw bericht. Jammer om te lezen dat u ons van 'legale' diefstal beschuldigt en ons wilt aanklagen. Dit beweegt ons er echter niet toe om de terecht berekende kosten te crediteren.

U had met ons een contract afgesloten tot 1 januari 2020 wat u nu vroegtijdig heeft stopgezet. Hier zijn, geheel conform de contractvoorwaarden waar u vorig jaar mee akkoord bent gegaan, kosten aan verbonden van in totaal 250 euro. Dit is een boete, omdat wij de reeds ingekochte energie nu niet meer aan u kunnen leveren.

Verder hebben we een eindnota gemaakt, naar aanleiding van uw opzegging. Hierop brengen we het energieverbruik tot 22 april 2016 in rekening, aan de hand van de werkelijke meterstanden die we hebben ontvangen. De eindnota bedraagt 273,59 euro te betalen en is terecht.

Uit coulance bieden we u de mogelijkheid om het openstaande saldo in termijnen te betalen. Om dit te regelen, kunt u gerust contact met ons opnemen.

Betaal en/of reageer op tijd, om extra kosten te voorkomen.

Kelly, medewerkster Eneco

Heeft op 13 mei 2016 om 16:19 geantwoord

Ik heb al mij maandpremies betaalt tot dat ik verhuist was. Waarom
Moet ik alsnog die 273 euro betalen. Ik ga niet akkoord met dat. Die boetes ken k nog begrijpen oke. Maar die nota van 273€ niett

Bericht van Eneco

8 maanden geleden - Beste, Bedankt voor de reactie. U betaalt ons niet teveel. Het energiecontract is per 22 april 2016 beeindigd. Ook op de eindnota ziet u- bovenaan bladzijde 2- dat we het energieverbruik tot 22 april 2016 bij u in rekening brengen. Geen dag langer. De totale energiekosten over de periode 22 december 2015 tot 22 april 2016 bedragen 745,59 euro. We hebben tot en met april 2016 een voorschot in rekening gebracht. Op de eindnota ziet u onderaan bladzijde 3, dat we de termijnbedragen tot en met april specificeren. Deze voorschotten, brengen we in mindering op de totale energiekosten van 745,59 euro waardoor er nog 273,59 euro te betalen overblijft. Deze kosten hebben dus enkel betrekking op het energieverbruik tot 22 april 2016. Ik hoop dat de totstandkoming van het openstaande saldo nu wel duidelijk voor u is. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door hillesluis_3074@hotmail.com