Klacht: Zéér slechte klantenservice en medewerk(st)ers De post jat alles !?

op 11 mei 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Al 38 jaar is Eneco mijn energie leverraar. Oktober vorig jaar heb ik een slippertje gemaakt naar Essent voor anderhalve maand en op 02-12-2015 ben toen weer teruggegaan naar Eneco omdat ik eigenlijk niet zo goed tegen veranderingen kan.
Deze stap zal ik nooit vergeten en had ik nooit moeten doen.

Nu was ik vergeten om het declaratieformulier boete oude leverancier ( wat ik vandaag pas heb gevonden ) toe te sturen. Geheel mijn fout. Omdat Essent de boete automatisch op mijn rekening had gestort, ben ik er van uitgegaan dat dit bij Eneco óók zo zou gaan. Geheel mijn fout.

Na een telefoontje naar Eneco bleek, dat ik een declaratieformulier moest opsturen. Nadat ik het formulier had ontvangen heb ik het meteen ingevuld teruggestuurd. Klaar dacht ik.
Vlak nadat zij het formulier hebben ontvangen, ontving ik een mail, dat ik vergeten was om ook de meterstanden nog moest opsturen.

( Even ter verdediging: Ik gebruik zéér heftige medicatie en daardoor ben ik een warhoofd geworden )
De meterstanden heb ik ook meteen op 1 Maart aan Eneco toegestuurd .

Na 8 weken wachten ( half april ) nog steeds mijn geld niet ( 2x 125,00 )
Na meteen weer een belletje, kreeg ik te horen dat mijn declaratieformulier nooit is aangekomen maar de meterstanden wel.
Meteen verschijnt er bij mij een enorm vraagteken boven mijn hoofd en vroeg hoe het dan mogelijk was dat ik naar aanleiding van het toegestuurde declaratieformulier ik een mail had ontvangen met de vraag of ik nog even de meterstanden door kon geven?
Werd er doodleuk, kortaf gezegd: Post NL zou het wel hebben kwijtgeraakt.
De enorme dikke muur wordt alsmaar dikker.

Om een lang verhaal een beetje korter te maken, Ik weer een declaratieformulier opgestuurd en ben nu 6 weken verder en heb zojuist weer eens even met Eneco gebeld. Wéér met een onvriendelijke man aan de lijn.
Wat denk u dat deze man zegt ? : Wij hebben géén declaratie formulier ontvangen en wéér krijg Post NL de schuld. Ik moest nog maar even 2 weken afwachten.
Wel een beetje dubbel maar ach het is tenslotte Eneco.

Toen ik was overgestapt naar Essent, kreeg ik een telefoontje van een alleraardigste medewerkster van de commerciële verkoop, of ik toch niet terug wilde komen naar de Big Happy Family, Eneco.
Ik hoefde helemaal niets zelf doen zij zouden dat allemaal keurig netjes regelen!!!!!

U zult begrijpen dat ( na een half jaar, gedeeltelijk mijn schuld ) het spelletje moe ben en dat ik de € 250,00 voor dat ik met vakantie ga op mijn rekening wil zien staan want anders kan ik met het spelletje doorgaan tot en met st.Juttemus.

Graag uw hulp.

B.v.d.

Met vriendelijk groet,

Karin Breijer

Gewenste Oplossing:

Graag zou ik een excuses van Eneco ontvangen voor de botte,slechte " service " en het afschuifsysteem wat word gehanteerd. Alsof een medewerk(ster) van Eneco nooit een fout kan maken.
Dit is zeker niet de eerste keer.

Zo snel mogelijk mijn geld op mijn rekening.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 12 mei 2016 om 14:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Breijer,

Laat ik beginnen met een welgemeend excuus van onze kant voor het onplezierige contact wat u heeft gehad met mijn collega's. Wat er ook speelt, een klantonvriendelijke houding tegenover u is nooit te rechtvaardigen. Zeker niet in het geval van zo'n lang 'lidmaatschap'. Wij waarderen namelijk enorm dat u al zo lang trouw aan ons bent, het slippertje door de vingers gezien. ;-)

Graag help ik u persoonlijk verder om dit voor eens en altijd correct én volledig met u af te handelen. Op 11 mei is er telefonisch contact geweest waarbij ik in de aantekeningen lees dat u opnieuw een declaratieformulier is toegestuurd. Ik wil u vragen om van het ingevulde en ondertekende declaratieformulier en een kopie van de eindnota vorige leverancier, foto's te maken en deze per e-mail toe te sturen naar webcare@eneco.com, ter attentie van mij.

Bij ontvangst ga ik direct over tot verwerking en het uitbetalen van de betreffende boetevergoeding. Indien mogelijk kunt u bijvoorbeeld met uw smartphone de gevraagde foto's maken en deze versturen naar het genoemde e-mailadres. Ik zie de stukken graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Rodney
Eneco Webcare

Heeft op 12 mei 2016 om 19:59 geantwoord

Gedeeltelijk ben ik blij met de \"oplossing\".

Tijdens het telefoongesprek op 11-05-2016 is mij niet toegezegd dat ik wéér een nieuw formulier zou krijgen.
Doordat de man steeds killer naar mij werd en ik tegen een betonnen muur zat te praten, heb ik na minuten praten de man, verzocht om mij dan maar door te verbinden met Toon. Breek me de bek daar ook maar niet over.

Nu moet ik weer de moeite nemen om dan maar weer een paar foto's door te sturen.
Daar ben ik niet al te handig in.
Over de uitbetaling van mijn geld wordt geen woord gerept. Hoelang gaat het deze keer weer duren !? Binnen een paar dagen of weer 8 tot 6 weken???

Ik ga GEEN kosten meer maken aan postzegels ed. Volgens Eneco raakt de post alles kwijt.

IK ben er helemaal klaar mee. Ik zou verdorie rente moeten gaan heffen.

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Beste mevrouw Breijer, Ik kan me voorstellen dat u hier niet nog meer energie in wil steken. Voor alle zekerheid heb ik nogmaals uw klantgegevens geraadpleegd. In de aantekening van het gesprek op 11 mei onlangs lees ik dat de collega 'uit voorzorg' het formulier nogmaals heeft toegestuurd per post. Deze zou u met enkele dagen moeten ontvangen. Met mijn voorstel om de stukken te fotograferen en per e-mail te verzenden bent u geen kosten kwijt aan postzegels. Daarbij kan ik u persoonlijk verzekeren dat het geld dan met enkele dagen op uw rekening wordt bijgeschreven. Liever zou ik u een andere oplossing bieden maar gezien de stukken tot op heden niet door ons zijn ontvangen, daar gaat uw klacht immers om, zie ik geen andere weg die tot een snellere oplossing leidt. Wellicht kan iemand u helpen met het maken van de foto's en deze digitaal toe te sturen? Ik wil u bijzonder graag uit de brand helpen maar daar heb ik wel uw medewerking bij nodig. Hiervoor hoop ik op uw begrip en het spijt mij dat dit de enige weg is. In afwachting van de stukken. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Bericht van Eneco

10 maanden geleden - Beste mevrouw Breijer, Ik heb van u ontvangen een kopie van het declaratieformulier voor de boetevergoeding. Daarbij heeft u ook een meterstandenkaart toegestuurd. Echter is een kopie van de eindnota vorige leverancier met daarop de opzegboete zichtbaar wat ik van u nodig heb. Graag zie ik deze van u tegemoet. Zo kan ik direct de boetevergoeding voor u in orde maken. Een meterstandenkaart is in deze niet nodig. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Karin Breijer

10 maanden geleden - Beste mevrouw Breijer, Uw stukken heb ik in goede orde ontvangen en het geheel is compleet. Ik heb de boetevergoeding direct verwerkt en keer deze aan u uit. Hartelijk dank voor uw medewerking en mijn verontschuldiging voor de lange afhandeling in deze. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Karin Breijer