Klacht: Zeer hoge marge op buitenlandse valuta en verkeerd voorlichten klant.

op 16 juli 2012 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Enkele weken geleden heb ik voor mijn vakantie naar marokko net voor vertrek 1900 MAD opgenomen. De kosten hiervoor bedroegen 209,83 wat neerkomt op op een wisselkoers van 11.04 (euro per 100 MAD). De koers die gehanteerd werd op verschillende locaties in marokko was 9.05.

Er werd mij toen ik 100 euro op wou nemen vriendelijk geadviseerd meer dan 200 euro op te nemen omdat de kosten van 3 euro en 25 centen hierdoor zouden komen te vervallen.

Voor deze 100 euro extra betaal ik vervolgens wel 19 euro te veel blijkt na goed rekenen bij thuiskomst. Een snel rekensommetje vertelt mij dat de gehanteerde koers op schiphol maarliefst 22% extra kosten met zich mee brengt. de 1900 MAD hadden mij in marokko slechts 172 euro gekost. Waarom dan een niets vermoedende reiziger ((210-172)/2) 19 euro extra kosten aansmeren om de extra transactie kosten van 3 euro en 25 centen te voorkomen?

Gewenste Oplossing:

Compensatie voor de onjuiste informatie en duidelijke prijzen bij de balie op schiphol.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

5 jaren geleden - Geachte heer van Santen, Hartelijk dank voor uw bericht over het opnemen van de vreemde valuta. We hebben vandaag geprobeerd hier telefonisch contact met u over op te nemen. Dit is helaas niet gelukt. Wilt u ons laten weten wanneer wij u hier het best over kunnen bellen? Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare team Mw. F. Kamsma

Reactie van de melder van de klacht BasvanS

5 jaren geleden - De antwoord knop werkt helaas niet, u kunt mij in de loop van de middag het best bereiken. Mvg, Bas van Santen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 19 juli 2012 om 17:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van Santen,
Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar kantoor Schiphol. daar zal men in het vervolg rekening houden met de koers in het betreffende land en de klant zorgvuldiger adviseren. Wij hebben u schadeloosgesteld voor het bedrag dat u door ons slechte advies misgelopen bent.
Vriendelijke groet,
Tanja Van Leiden
Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ABN Amro beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door BasvanS