Klacht: incasso via Visa niet gelukt bij YB

[email protected] op 09 juni 2017 over Yellowbrick in de categorie Parkeren

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Er is kennelijk een probleem bij YB met incasseren via creditcard.
Op 27mei krijg ik een mail van YB met overzicht openstaande factuur.
Verzoek om binnen 7 dagen te betalen.
Op 29 mei ontving ik al een herinnering. Slechts 2 dagen later dan dat ik de factuur heb ontvangen terwijl de betalingstermijn 7 dagen is.
Op 6 juni j.l. ontving ik een aanmaning (had volgens mij de betalingsherinnering moeten zijn)..

Hier tussendoor (op 3 juni j.l.) ontving ik een email van YB waarin YB aangeeft dat door een computerstoring bij de creditcard maatschappij het bedrag niet geincasseerd kon worden. En daar zou mee begonnen moeten worden. Pas dan een betalingsverzoek sturen en gewoon de betalingstermijn afwachten voordat een herinnering/aanmaning wordt verstuurd.

Gewenste Oplossing:

Allereerst verwacht ik van YB een reactie en excuses.
Ik heb via hun website een klacht gedeponeerd maar daar heb ik tot nu toe 0,0 reactie op gehad.

Verder verwacht is dat YB op een fatsoenlijke manier met hun klanten omgaat.

Eerst berichten wat er fout is gegaan.
Pas dan een verzoek tot betaling doen.
Als de betalingstermijn verstreken is dan pas een betalingsherinnering sturen. Pas daarna een eerste aanmaning.

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yellowbrick over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Yellowbrick een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over Yellowbrick is afgesloten door de melder van de klacht.

Yellowbrick

Heeft op 13 juni 2017 om 10:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Ik heb 12-06-2017 11:12 onderstaand antwoord aan u verzonden. Blijkbaar is het niet geregistreerd.
' Beste jack. Allereerst mijn excuus, dat je "slachtoffer" bent geworden van het automatische systeem. De verzending van de herinnering gebeurt automatisch wanneer een automatische betaling mislukt en de factuur open komt te staan. Vandaar dat wij helaas geen specifieke informatie hebben kunnen geven over de reden van het mislukken van de automatische afschrijving. Omdat wij erachter kwamen hebben wij getracht zoveel mogelijk klanten te informeren die hier ook hinder van ondervonden. Omdat de mail automatisch gegenereerd wordt kon het zo zijn, dat hetgeen u beschrijft is gebeurt. Gelukkig is het probleem bij ICS nu opgelost en gaan wij ervan uit dat uw volgende betaling weer voorspoedig zal verlopen. Graag wil ik het leed een beetje verzachten en u ? 2,50 parkeertegoed aanbieden. Graag hoor ik van u of ik dat bij uw account kan bijschrijven.'

[email protected]

Heeft op 13 juni 2017 om 11:25 geantwoord

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Hartelijk dank voor uw reactie.
Het zou beter zijn als na een mislukte automatische betaling een poging zou worden gedaan (bijvoorbeeld de volgende dag) om de betaling alsnog automatisch te incasseren. Zo voorkom je dat klanten (zoals ik) opgezadeld worden met de last en rompslomp ervan (opnieuw creditcard gegevens invoeren).
Dank voor uw aanbod van het parkeertegoed als genoegdoening.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Yellowbrick in behandeling genomen

Bericht van Yellowbrick

7 jaren geleden - Goedemorgen Jack. Als dat binnen onze mogelijkheden had gelegen, dan hadden wij daar natuurlijk voor gekozen. Dat had een hoop ellende voor iedereen gescheeld. Helaas was dat dus niet mogelijk. Ik ga de 2,50 bijschrijven, die zal je terug kunnen vinden op de volgende factuur. Fijne dag. Groet Elvera

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]