Klacht: XL scanner laat lang op zich wachten.

Vouchers storneren op 09 april 2020 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb de volgende chat gehad met een medewerker van de ING bank.
Ik heb gevraagd wanneer de Scanner XL leverbaar is.
De zou begin 2020 geleverd worden.
We hebben ruim een half jaar terug ons op een lijst laten plaatsen.
Nu krijg ik te horen dat de XL scanner er nog steeds niet is, en dat hij waarschijnlijk ook niet komt.
Het verbaast me dat de mensen die op de lijst staan, daar niet over bericht zijn. Communicatie is alles.

17:44 JCW Schoonderbeek
Mn slechtziende moedertje van 80 is benieuwd of de Scanner XL al leverbaar is.
17:44 Rudie
Dat is een goede vraag.
17:44 Rudie
Heb je al wel 1 kunnen bestellen of nog niet?
17:45 JCW Schoonderbeek
Ze kan al een half jaar niet haar eigen bankier zaken uitvoeren
17:45 JCW Schoonderbeek
Ze staat op een lijst. Maar ik vraag me af of daar nog iets mee gaat gebeuren.
17:46 JCW Schoonderbeek
De XL scanner zou begin 2020 geleverd worden
17:46 Rudie
Oke. Goed dat ze op die lijst staat. Ik ga even kijken wat ik kan achterhalen voor je. Heb je een moment voor me?
17:46 JCW Schoonderbeek
prima
17:47 JCW Schoonderbeek
Zie ook : https:www.oogvereniging.nl201909ing-xl-scanner-komt-in-2020
17:47 JCW Schoonderbeek
Op de site van ING kan ik zelf niks vinden. Of het is wel erg goed verstopt.
17:47 Rudie
Dank je. Ik kom zo bij je terug.
17:53 Rudie
Bedankt voor het wachten. IK heb evenb geinformeerd intern. Het blijkt nu dat de lijst waarop destijds klanten konden worden
ingeschreven was ter inventarisatie om te kijken hoeveel animo er voor wasis. De XL scanner is (nog) niet daadwerkelijk beschikbaar
en de vraag is ook maar of deze er wel komt.
17:55 JCW Schoonderbeek
Ik doe al een half jaar haar bankzaken en die wil ze gewoon zelf kunnen doen.
18:02 JCW Schoonderbeek
Als laatste nog voor je eigen beeldvorming. Er zijn blijkbaar meer mensen die niet met de scanner overweg kunnen. zie
https:www.klacht.nling-scanner-is-een-dramatisch-slecht-product
18:02 JCW Schoonderbeek
verder geen vragen.
18:02 JCW Schoonderbeek
bedankt tot zo ver.
Einde van uw chat. Bedankt dat u via de chat contact met ons hebt opgenomen.
ING Bank

Gewenste Oplossing:

Als de huidige onwerkbare scanner aangepast wordt.
Helderder scherm. En niet binnen 30 sec op zwart gaan.
Maak daar gewoon een instelling van. (schuifknopje)
Welke ontwerper bedenkt nou dat (om batterijen te sparen) het scherm na 30 sec uit gaat.

Om met Frank Bons te spreken:
De invoering van de ING-scanner als vervanging van de TAN-codes is onvoorstelbaar ondoordachte move; volstrekt onwerkbaar;
Mijn moeder is volstrekt kansloos om de code op tijd in te voeren.

Dus of verbeterde versie van huidige scanner.
of een werkbare XL scanner die niet de batterijen probeert te sparen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 10 april 2020 om 09:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen meneer Schoonderbeek,

Ik kan me heel goed voorstellen dat u en uw moeder hierin een werkbare oplossing willen zien.

Naar aanleiding van deze klacht ga ik een signaal indienen bij de verantwoordelijken die werken aan de ING Scanner (XL). Dit is voor nu ook (helaas) het enige dat ik kan doen. Bij voldoende animo, zoals mijn collega in de chat aangaf, kan er worden gewerkt aan de uitrol van de XL Scanners.

Ik wil u hartelijk danken voor het delen van uw klacht die ik tegelijkertijd als verbetersuggestie beschouw.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Vouchers storneren

2 jaren geleden - Breng in de tussentijd een verbeterde versie van de normale scanner uit, die niet na 30 seconden uit gaat. Dat zou voor een heleboel slechtziende medemensen al een enorme verbetering zijn.

Vouchers storneren

Heeft op 10 april 2020 om 15:02 geantwoord

Melding aan klacht.nl
Kunt u deze klacht weer op onopgelost zetten.
Hij is namelijk niet opgelost.

Reactie van de melder van de klacht Vouchers storneren

1 jaar geleden - Update van huidige situatie... In de manier van internetbankieren van het boven beschreven moedertje van inmiddels 86 is er niks gewijzigd. Ze moet 100% haar zoon vertrouwen dat die haar bankzaken naar eer en geweten goed afhandelt. Ze heeft geen laatste zeggenschap over haar eigen spaargeld. In principe zijn dit soort situaties in het algemeen een broeinest van financiele misstanden. Ze zal niet het eerste 'oudje' zijn die financieel door haar 'vertegenwoordigers' uitgekleed wordt. Waarschijnlijk zal het in deze specifieke situatie wel goed gaan, maar een deel van soortgelijke situaties door heel nederland heen zal het toch wel eens fout gaan. En bedankt ING. Vraagje aan de ING medewerker die meeleest: zoek eens intern uit wat er nou gedaan is met de opmerking over 'display die te snel op zwart gaat'. Niet je achter verschuilen dat ING eerst gaat inventariseren hoeveel oudjes aangeven dat ze hier last van hebben. Het is gewoon een feit dat de display te snel op zwart gaat. Probleem is dus nog steeds niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Vouchers storneren