Mijn Klacht:
Mijn ouder zijn de 70 gepasseerd en moeder belt mij over de toeren op dat kpn een brief gestuurd heeft dat ze overgaan naar XCLNT.
Ik heb alle emails door laten sturen, en de begin communicatie is er niet ofwel niet meer, maar de pusherigen toon van de emails komt overeen met alle andere klachten die ik over dit bedrijf lees.
De eerste mail is van 12 november en begint met:
Geachte heer Xxxx
Welkom bij XCLNT. U heeft zich aangemeld voor het XCLNT Zakelijk Basis abonnement, waarmee u iedere maand ten minste 20 tot 40% minder uitgeeft aan telefoonkosten dan met uw huidige KPN abonnement. Anders betaalt u die maand niets en belt u gratis. Met uw XCLNT abonnement bespaart u € 120 tot € 240 per jaar.
Hierbij ontvangt u alle benodigde informatie over uw XCLNT Zakelijk Basis abonnement, zodat u het rustig kunt beoordelen en zonder opgaaf van redenen binnen 10 dagen er alsnog vanaf kunt zien.
Mijn vader kan zich niet herinneren ooit met deze partij telefonisch gesproken te hebben. Dus wellicht was dit de eerste mail.
2e email (14 november) begint met:
Welkom bij XCLNT. U heeft zich aangemeld voor het XCLNT Zakelijk Basis abonnement, waarmee u iedere maand ten minste 20 tot 40% minder uitgeeft aan telefoonkosten dan met uw huidige KPN abonnement. Anders betaalt u die maand niets en belt u gratis. Met uw XCLNT abonnement bespaart u € 120 tot € 240 per jaar. Wij hebben u per e-mail alle benodigde informatie over het XCLNT Zakelijk Basis abonnement toegestuurd, zodat u het rustig kunt beoordelen en zonder opgaaf van redenen binnen 10 dagen er nog vanaf kunt zien.
Op 30 november:
Uw XCLNT garantie is geactiveerd. Wij zorgen ervoor dat uw XCLNT abonnement en uw XCLNT garantie ingaat op de einddatum van uw huidige KPN abonnement. Zo bent u zeker van onafgebroken gebruik van uw telefoon zonder dubbele abonnementskosten en u met uw XCLNT garantie iedere maand ten minste 20 tot 40% goedkoper belt of anders gratis.
Zodra wij de bevestiging van de ingangsdatum van uw XCLNT abonnement hebben ontvangen, zullen wij deze datum aan u doorgeven per e-mail.
Op 26 november:
Op 04-01-2016 gaat uw abonnement XCLNT Zakelijk Basis in. Dat betekent bellen met dezelfde kwaliteit met uw huidige nummer(s) en instellingen. U kunt onafgebroken van uw telefoon gebruik maken en merkt niets van de overgang naar uw XCLNT abonnement.
Daarna komen herinneringen voor betalingen en ze willen graag een automatische incasso.
Jammer dat ik het pas te horen krijg als het al te laat lijkt te zijn..
Beetje oude mensen met zo\’n methode een abonnement aansmeren, ik vindt het een zeer kwalijke methode.
Gewenste Oplossing:
Als XCLNT de portering terug naar kpn doet en geen kosten in rekening brengt.
Excuses voor zulk soort verkoop methoden zouden ook wel fijn zijn.
Edit: portering waarschijnlijk niet meer mogelijk. Gewoon contract vernietigen en geen kosten voor mijn ouders.