Klacht: Wissen Iphone en de service

op 09 oktober 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb ca 3 weken geleden mijn half jaar oude iPhone met abonnement voor 2 jaar weggebracht voor reparatie naar de Media markt.

De meneer die mij heeft geholpen zei dat ik find my iPhone moest uitzetten op de telefoon anders kon hij niet gerepareerd worden. Prima ik heb dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en de medewerker ging in mijn iPhone aan de slag.

Later die dag ben ik teruggekomen om te kijken of het niet aan mijn oplader lag.
De werknemer die op dat moment dienst had, zette de telefoon aan en de telefoon begon zichzelf te wissen.
Waarop hij zei: Ík denk dat mijn collega een verkeerd knopje heeft ingedrukt”
Weg 4000 foto’s, filmpjes, agenda en notities.

Vervolgens vroeg ik om de leentelefoon die ik had gereserveerd omdat ik de telefoon ook zakelijk nodig had en nog een dag zonder telefoon kon echt niet.
Krijg ik een telefoon mee waar mijn simkaart niet in past.
Omdat het al sluitingstijd was was het ook niet mogelijk om een verloopje te regelen voor de telefoon terwijl in nota bene in de Media Markt sta!
Daar stond ik dan op straat met een leentelefoon waar ik niets mee kon en verdrietig over alle data die ik kwijt was.

Als klap op de vuurpijl kreeg ik mail dat ze niets konden met mn telefoon omdat de “find my iPhone “niet uitgezet was en kon ik dat zelf nog even regelen.

NA een tijdje kreeg een mail dat mijn iPhone kapot was en niet verzekerd i.v.m. vochtschade.
Bij de mail zaten 2 foto,s wat blijkbaar aan moest duiden dat dat vochtschade was terwijl ik mijn telefoon altijd netjes in een hoes bewaar…heel raar. De jongen achter de bali zei dat het ook in een vochtige ruimte kon gebeuren. Sorry hoor maar als een half jaar oud toestel kapot gaat als je hem een keer in een vochtige ruimte houdt, wat is dat dan voor kwaliteit wat verkocht wordt voor 600 euro?

Uiteindelijk bij het ophalen van het toestel zou de medewerker aan de balie doorgeven aan zijn manager wat er gebeurd was en er zou die zaterdag contact met mij worden opgenomen over een vergoeding.
Dit is tot mijn grote teleurstelling nog niet gebeurd.

Tussendoor heb ik nog 3 keer een mail gestuurd met de vraag wat ze gingen doen met de geleden schade, hier kreeg ik niets behalve standaard mails op terug.

Ik ben erg teleurgesteld de service en heb geen vertrouwen meer in de Media Markt,wat gaan jullie makkelijk met trouwe klanten om zeg…

Als er een passende oplossing komt voor de schade

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Maartje Navis

1 maand geleden - Tot op heden heb ik helaas niets gehoord van de Media Markt. Ik vind het nu echt een beetje asociaal worden eigenlijk. Je bent als klant dus niet meer dan een wandelende portemonee, zodra het geld binnen is laten ze je gewoon vallen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maartje Navis