Klacht: wijzigen bestuurslid van een vereniging

op 17 augustus 2016 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De klantonvriendelijkheid van het proces om een bestuurslid te wijzigen bij deze bank is schrijnend en verbazingwekkend, dat er ueberhaupt nog klanten zijn. Als vereniging hebben we het formulier uitgeprint, persoonlijk langs gebracht (half uur gewacht op kantoor) “ohh, waar heeft u dat formulier gevonden…gewoon op internet”. Er moest gebeld worden en de andere kant vond het ok, dat het andere bestuurslid niet aanwezig was (vakantietijd), passport kopie was meegeleverd en getekend. 2 weken later een brief, dat het andere bestuurslid alsnog moet verschijnen (intussen al 4 weken geen mogelijkheid om te betalen); Deze ging met de voormalige stapel documenten naar kantoor, maar kwam met een stapel documenten weer terug, waar ik alsnog mijn handtekening moest zetten (dus alles opnieuw), opgestuurd. Weer een week later ontvang ik een e-mail, die zegt “Geachte mevrouw Wilhelmer,
Hartelijk dank voor het invullen van het wijzigingsformulier. Hieronder leest u wat we nog van u nodig hebben om uw wijziging in orde te kunnen maken.
Wat vragen wij van u?
Laat het afgedrukte formulier ondertekenen door de bevoegde vertegenwoordiger(s).
Onderaan het formulier kunt u vervolgens zien:
Of u het formulier kunt opsturen of moet (laten) inleveren op een ING-kantoor.
Of er personen zijn die zich moeten laten identificeren op een ING-kantoor.
Of er een bewijsstuk moet worden meegestuurd.
Binnen 6 werkdagen nadat wij het formulier hebben ontvangen, krijgt u een schriftelijke bevestiging van de doorgevoerde wijziging.
Heeft u nog vragen?
Veel antwoorden vindt u op ING.nl/zakelijk. Via onze website kunt u ons ook een vraag stellen. Of bel ons op 020 22 888 22. Wij helpen u graag verder.
Met vriendelijke groet,
ING Bank N.V.”

Ik voel me ten zeerste in de maling genomen door deze bank..welk formulier? door welke vertegenwoordiger?, moet ik raden wat te doen?Wij kunnen inmiddels sinds 6 weken geen betalingen uitvoeren als organisatie zijnde, nog hebben wij formeel geen toegang tot de rekening.
En een klacht indienen is niet mogelijk (via chat en bellen of een brief aan de directie sturen, alsof dat het proces verbeterd).

Gewenste Oplossing:

Wanneer alles geregeld is...hoe weet ik nog niet en daarna als een hazewind naar de concurrentie overstappen. Dit is ongehoord onprofessioneel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 17 augustus 2016 om 18:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Wilhelmer,

Bedankt voor jouw bericht en de feedback op het proces. Ik begrijp uit je klacht dat het proces voor het wijzigen van een bestuurslid van een vereniging erg lang duurt en daarom al 6 weken geen betalingen kunt uitvoeren, terwijl je wel de houder bent van de rekening.

Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is! Wij gaan contact opnemen met de afdeling Zakelijk om dit te bespreken. Zij, of wij, zullen dat terug koppelen/contact opnemen.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door QA Consultancy