Mijn Klacht:
De klantonvriendelijkheid van het proces om een bestuurslid te wijzigen bij deze bank is schrijnend en verbazingwekkend, dat er ueberhaupt nog klanten zijn. Als vereniging hebben we het formulier uitgeprint, persoonlijk langs gebracht (half uur gewacht op kantoor) “ohh, waar heeft u dat formulier gevonden…gewoon op internet”. Er moest gebeld worden en de andere kant vond het ok, dat het andere bestuurslid niet aanwezig was (vakantietijd), passport kopie was meegeleverd en getekend. 2 weken later een brief, dat het andere bestuurslid alsnog moet verschijnen (intussen al 4 weken geen mogelijkheid om te betalen); Deze ging met de voormalige stapel documenten naar kantoor, maar kwam met een stapel documenten weer terug, waar ik alsnog mijn handtekening moest zetten (dus alles opnieuw), opgestuurd. Weer een week later ontvang ik een e-mail, die zegt “Geachte mevrouw Wilhelmer,
Hartelijk dank voor het invullen van het wijzigingsformulier. Hieronder leest u wat we nog van u nodig hebben om uw wijziging in orde te kunnen maken.
Wat vragen wij van u?
Laat het afgedrukte formulier ondertekenen door de bevoegde vertegenwoordiger(s).
Onderaan het formulier kunt u vervolgens zien:
Of u het formulier kunt opsturen of moet (laten) inleveren op een ING-kantoor.
Of er personen zijn die zich moeten laten identificeren op een ING-kantoor.
Of er een bewijsstuk moet worden meegestuurd.
Binnen 6 werkdagen nadat wij het formulier hebben ontvangen, krijgt u een schriftelijke bevestiging van de doorgevoerde wijziging.
Heeft u nog vragen?
Veel antwoorden vindt u op ING.nl/zakelijk. Via onze website kunt u ons ook een vraag stellen. Of bel ons op 020 22 888 22. Wij helpen u graag verder.
Met vriendelijke groet,
ING Bank N.V.”
Ik voel me ten zeerste in de maling genomen door deze bank..welk formulier? door welke vertegenwoordiger?, moet ik raden wat te doen?Wij kunnen inmiddels sinds 6 weken geen betalingen uitvoeren als organisatie zijnde, nog hebben wij formeel geen toegang tot de rekening.
En een klacht indienen is niet mogelijk (via chat en bellen of een brief aan de directie sturen, alsof dat het proces verbeterd).
Gewenste Oplossing:
Wanneer alles geregeld is...hoe weet ik nog niet en daarna als een hazewind naar de concurrentie overstappen. Dit is ongehoord onprofessioneel.
