Klacht: Wel thuis , niet bezorgd door DPD

PeterWest op 27 september 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 27 oktober 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Peter, Bedankt voor je bericht. Allereerst, onze oprechte excuses voor het niet tijdig beantwoorden van je bericht, dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten! Ik ben er even ingedoken en zie dat de chauffeur...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 27 september 2017

Een klant van DPD heeft een klacht ingediend omdat een verwacht pakket, een motorachterbrug, niet op de afgesproken dag werd bezorgd. Ondanks dat de klant de hele dag thuisbleef om de levering te ontvangen, werd het pakket zonder uitleg naar een parcelshop gestuurd. De klantenservice kon de situatie niet verklaren en bood geen oplossing, wat leidde tot ontevredenheid over de dienstverlening van DPD.

Mijn Klacht:

Bericht van DPD dat ze Woensdag 27-9-2017 tussen 14.00 en 15.00 zouden komen met mijn bestelde motorachterbrug. Hele dag thuis omdat ik niet risico wou lopen dat pakket doorgestuurd werd naar een parcelshop, kan ik met motorachterbrug gaan lopen….
Om 14.30 via track en trace-link in hun mail gekeken of tijd niet gewijzigd door hen, staat er opeens dat ze niet konden afleveren en doorgestuurd naar hun Parcelshop wat ik dus net wilde voorkomen.
Klantenservice DPD gebeld, konden dit ook niet verklaren omdat de chauffeur blijkbaar geen toelichtingscode had ingevuld. Op mijn verzoek om het dan opnieuw te bezorgen kon geen gehoor worden gegeven, dus zelf maar uitzoeken hoe ik het op ga halen. Zware onvoldoende voor DPD.

Gewenste Oplossing:

Niet meer tevreden, na melding klantenservice dat ze ook niet wisten waarom niet bezorgd en dat ze ook geen nieuwe bezorging kunnen inplannen wel klaar met DPD, raad ik iedereen af.Ook door klantenservice een interne klacht laten aanmaken door een zekere Marie, die overigens wel vriendelijk en geduldig was.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 27 oktober 2017 om 10:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM