Klacht: wel beloven en na contract alles terugtrekken

op 17 december 2012 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In april kwam er een aardige jongen van de eneco bij ons aan de deur, dat ik jaren lang klant was bij hun, en dat ze het betreurde dat ik de laatste jaren bij de nuon zat. zij wilde mij graag weer terug. Ik heb hem binnen gelaten en hij heeft netjes al mijn papieren doorgenomen. de conclusie ik kon zo overstappen en zou er veel wijzer van worden. Ik zei hem dat mijn contract zou aflopen over 2 maanden of dat niet gewoon verstandiger was omdat ik ook in begin bepaalde kortingen had gehad van hun en ik ook boete zou krijgen. Hij garandeerde mij dat alle boetes en facturen die daardoor zou krijgen gewoon kon claimen bij eneco dat alles gewoon vergoed zou worden. dit nog paar keeer op verschillende manieren na gevraagd maar hij zei dat dit echt zo was en dat ik direct moest overstappen omdat per 1 julie de prijzen omhoog zouden gaan en ik dan daarvoor nog zou profiteren van de gunstige prijzen.
dus alles getekend en geregeld.nog geen 2 weken erna een rekening van de nuon 500 € ik zoals beloofd netjes opgestuurd, toen 1 op afrekening van 84 € ook deze netjes opgestuurd. na 2 dagen al formulieren terug dit zijn niet de juiste papieren, waren toch echt mijn enige facturen. dus gebeld. een lieve mw. zei me dat zij alleen de boete betalen van €84 na een lang gesprek en het verhaal uitgelegd te hebben zei ze mij te snappen en alsnog declaratieformulier op te sturen waarop zij dan een kort begeleidend schrijven zou doen. 2 dagen later een lieve mw. zegt mij dat zij alleen de €84 euro betalen dat dat de regels zijn, ik leg het hele verhaal nog een keer uit en zij beloofd ernaar te kijken. maanden later weer gebeld een lieftallige man (geloof ik) verteld mij dat ze volgens regels alleen de €84 euro betalen ik leg het verhaal nogmaals uit ik word teruggebeld beloofd hij. Een paar weken later belt een lieftallige vrouw dat zij volgens de regels alleen de €84 kunnne betalen. ik leg de situatie nogmaals uit al word de toon wat geirriteerder, aan eind van het verhaal vraagt zij wat ik dan verwacht dat zij doet, ik vraag een lichte tegemoetkoming of in ieder geval gemeend begrip. zij zegt dat ze slechts €250 euro mogen betalen als vergoeding, dus een berekening leert dat als de €84 er dan afgaan en de €75 die ik als overstap bonus zou krijgen bij mijn afrekening dan blijft er nog €90 euro over hiervoor wil zij dan wel €100 euro ter compensatie van de problemen misverstanden en het ongemak. 1 week later word ik gebeld door de eneco of ik tevreden ben met de service die geboden is, ik zeg dat dit niet geheel zo is maar dat ik nu een compromis heb gesloten en het voor mij klaar is(compromis door aardige eneco medewerker kost mij inmiddels €400 was 660 beloofd mag nu blij zijn met 250). na 18 weken een bedrag gestort gekregen van €100. Ik bel ook gelijk even met de klantenservice om te vragen hoe het met de rest zit, een lieve mw. zegt me dat er een foutje is gemaakt en de €84 in de computer staat om uit betaald te worden bij de eindafrekening in maart, beetje slordig zegt ze maar ze gaat ervoor zorgen dat het opgelost word en ik het lekker voor de kerst heb.
Vandaag gebeld door eneco dat het een misverstand is dat ze alleen volgens de regels de €84 uitbetalen en dat er niks komt met afrekening. huilen stond nader als lachen en hele discussie begon weer van voor af aan. ik had maar namen en gesprekken moeten opnemen van iedereen om dan te kunnen bewijzen wat mij beloofd is. want in pc staat alleen maar dat er medewerkers van eneco hebben gebeld om te zeggen dat ik €84 kreeg en meer niet. Als ik niet zou begrijpen dat het logisch is en volgens de regels dat ik alleen €84 zou krijgen kon zij verder niet met mij praten en ging de verbinding verbreken, ok ik geef toe dat er misschien wat irritatie en radeloosheid al aan het meespelen was in mijn gesprek.

het liefst wil ik gewoon boetevrij kunnen overstappen naar andere maatschappij en het hele verhaal eneco gewoon achter me laten, haren gaan recht overeind staan als ik iemand aan de lijn krijg van ze. ik was tevreden had me al neergelegd met de compensatie tot 250 euro en het gaat ook niet om die €84 euro maar word nu bijna principe kwestie. dus elke oplossing is goed.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 december 2012 om 15:35 geantwoord

Zojuist heeft onze medewerkster telefonisch contact opgenomen een oplossing geboden. Zoals afgesproken kunt u haar direct telefonisch bereiken bij verdere vragen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Eneco beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door mariopardoen