Klacht: Exotan Tuinset beschadigd geleverd en na 3 jaar toe aan vervanging, Wehkamp verschuilt achter garantie

Dy NOfix op 26 juli 2023 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

In 2020 een tuinset gekocht van het merk Exotan. Als vermeld op de site zou het product slijtvast moeten zijn, echter na 3 weken merkten wij al sporen van afbladderende verf. Ook is de set destijds beschadigd geleverd door de bezorger. Wij hebben hier ruim voor de garantie termijn was verstreken, melding van gemaakt, en uiteindelijk ook een korting van Wehkamp gekregen. Dit hebben wij geaccepteerd, echter hadden wij nooit kunnen voorzien dat het product zo snel dergelijke gebreken zou vertonen.

Nu 3 jaren na aankoop is de set gewoon op, compleet versleten, en het valt uit elkaar, en ik wil de organisatie wijzen op haar wettelijk plicht om een goed product te leveren. Hier heeft de organisatie in eerste instantie al niet aan voldaan. Wehkamp geeft aan niets voor ons te kunnen betekenen omdat de garantie termijn van 2 jaar is verstreken. Ik kan hier niet mee akkoord gaan. Wij hebben een hoop door de vingers gezien, maar krijgen er veel voor terug behalve een product dat steeds slechter lijkt te worden. De schroeven van de set vallen er spontaan uit waar mijn kleine kinderen rondlopen en er op stappen. Het product brengt inmiddels dus ook al risico’s met zich mee.

Ik wens mijn (restant) van het aankoop bedrag terug en ondersteuning met het verwijderen van de huidige set.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Goedemorgen, Wat vervelend dat uw tuinset nu al helemaal op is. Kunt u een mail sturen naar [email protected]? We nemen uw klacht daarna verder in behandeling. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dy NOfix

8 maanden geleden - Goedemiddag, Dank voor uw reactie. Zojuist gemaild met nadere info en foto's ter beoordeling.. Ik zie uw reactie met grote belangstelling tegemoet. Groet

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Goedenavond, Heeft u uw e-mail gestuurd naar [email protected]? Deze kunnen wij helaas niet terugvinden. Wilt u deze misschien nog een keer sturen met een kopie van uw klacht? Mijn oprechte excuses voor dit ongemak. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dy NOfix

8 maanden geleden - Goedenavond, Ik heb u zojuist de mail weer verzonden vanuit een Gmail account. Kunt u ook uw spam/ongewenste berichten controleren? Groet,

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Goedemiddag, Gelukkig is de mail nu wel bij ons terecht gekomen. Ik ga u vanuit daar verder helpen. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dy NOfix

8 maanden geleden - Goeiedag, Zojuist een bericht ontvangen van uw klantenservice medewerker Johannes die zich wederom verschuilt achter de garantietermijn en nu op uiterst onvriendelijke toon ook onze beweringen in twijfel trekt? Gaat dit wel goed!?

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Goedemiddag, Als u verder nog vragen heeft, dan kunt u op de e-mail van mijn collega reageren. Mijn collega zal het verder met u oppakken. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Dy NOfix

8 maanden geleden - Uw collega geeft aan niet verder in te gaan op vragen/klachten en dat ik maar naar de geschillencommissie moet gaan? Is dat uw oplossing?

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 26 juli 2023 om 14:00 geantwoord

Goedemiddag,

Helaas kan ik u vanuit hier niet helpen. U mag ons een bericht sturen via de mail, die bij u en bij ons bekend is. We kunnen dan met u meekijken.
Alvast bedankt!

Webcareteam Wehkamp

Dy NOfix

Heeft op 26 juli 2023 om 15:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is totaal geen oplossing geboden. Via de mail is gezegd dat ze niet verder in zullen gaan op mijn berichten, terwijl ik hier wordt gevraagd om met hen te mailen en het te doen lijken alsof het is opgelost. Ik, klacht.nl, en de vele lezers zijn niet dom Wehkamp..

Alle klachten die gemeld zijn door Dy NOfix