Klacht: Waterschade door lekkende Eneco-pomp in wooncomplex

op 15 januari 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In 2014 heb ik, als bewoner van het wooncomplex aan de Papsouwselaan te Delft, waterschade ondervonden aan mijn persoonlijke bezittingen in mijn kelderbox. Mijn verhuurder heeft een schaderapport laten opstellen door een schade-expert waarin de door mij geleden schade is vastgesteld op 750 euro. Omdat de lekkende pomp niet in bezit is van mijn verhuurder maar van Eneco, is mij geadviseerd mijn schadeclaim bij Eneco in te dienen. Zo gezegd zo gedaan maar Eneco reageert helaas met een afwijzing gebaseerd op een onjuiste voorstelling van zaken; zo zouden er in die periode geen (reparatie)werkzaamheden zijn uitgevoerd waardoor de pomp is gaan lekken. Echter is er ook nooit sprake geweest van (reparatie)werkzaamheden als mogelijke aanleiding tot de lekkage. Feit blijft dat de pomp van Eneco heeft gelekt en tot waterschade heeft geleid. Dit laatste is ook nooit door Eneco ontkent.

Inmiddels ben ik 4 jaar verder (!) en is deze zaak nog steeds niet afgehandeld. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de gelegenheid geweest om Eneco nóg eens te wijzen op mijn rechten maar Eneco heeft net zo min moeite gedaan om de correspondentie in leven te houden.

Vorige week heb ik besloten om het voortouw in handen te nemen en inmiddels ben ik weer in gesprek met Eneco over deze (inmiddels lang durende) zaak. Ik hoop dan ook dat we alsnog snel tot een goede oplossing kunnen komen.

De schade-expert heeft in het expertise rapport de schade vastgesteld op een bedrag van 750 euro. Ik zou heel erg tevreden zijn wanneer dit bedrag door Eneco aan mij wordt uitgekeerd.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 15 januari 2018 om 15:13 geantwoord

Beste Diana,

Bedankt voor het delen van uw klacht over de afhandeling van de schade aan de warmtepomp van Eneco.

Ik zie dat uw klacht inderdaad al in behandeling is genomen door onze klachtenafdeling. Ik heb er vertrouwen in dat dit spoedig tot de juiste oplossing leidt.

Via deze weg kan ik daar verder geen invloed op uitoefenen. Neemt u zeker contact op met de klachtafhandelaar die u toegewezen is, als u nog vragen heeft.

Kelly, medewerkster Eneco

Heeft op 08 februari 2018 om 09:13 geantwoord

Ondanks het vertrouwen van de Eneco medewerker in haar collega’s bij de klachtenafhandeling, is er na bijna een maand wederom niks gebeurt.

Alle klachten die gemeld zijn door Diana Rieke