Klacht: Warm water en verwarming afgesloten via deurwaarder zonder kennis geving.

op 09 mei 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Bij thuiskomst vandaag brief op me deur en slot vervangen.
Jawel afgesloten en dat terwijl alles is betaald, althans volgens mijn afschriften en budgetbeheer.
Nu geeft de nuon aan deze betalingen te hebben verrekend met een volgens hun openstaande schuld van de energie.
Maar ik betaal voor de verwarming en warm water en dit mag dus niet gebruikt worden voor andere betalingen zoals de nuon wel denkt te kunnen doen.
Dit is ook wettelijk niet toegestaan en ook zorgen zij er op deze manier voor dat personen dus een nieuwe schuld opbouwen.

Ik eis dus ook dat ik met zeer grote spoed weer word aangesloten en dat ze zoals het nu al gaande is verder de zaak gaan uitzoeken met mijn budgetbeheerder.

Mocht dit niet het geval zijn rest mij niet anders dan de papieren en de zaak voor te leggen aan mijn advocaat te samen met de aanklacht van inbraak in mijn woning in opdracht van de nuon.

Nu zullen jullie denken dat kan niet, maar heb de zaak vanmiddag al voor gelegd op het politiebureau en als ik met de bewijzen van betaling terug komt maken zij de aanklacht wegens inbraak op.
En zullen alle kosten op hun verhaald worden incl de geleden schade.

Gewoon directe aansluiting en een afspraak voor het lopende probleem in samenspraak met de budgetbeheerder

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 09 mei 2017 om 10:29 geantwoord

Beste heer van Dommelen,

Bedankt voor het plaatsen van uw bericht op deze pagina. Alle communicatie met betrekking tot de afsluiting verloopt via deurwaarderskantoor LAVG. Ik wil u vriendelijk verzoeken om met hun contact op te nemen voor al uw vragen hierover. Zij kunnen u hierover informeren.

Tyas
Nuon Webcare

Heeft op 09 mei 2017 om 10:35 geantwoord

Is al contact geweest en zij doen dit in opdracht van de nuon.
De schuld die jullie eisen bestaat niet en de termijnen zijn gewoon voldaan.
Dat jullie die betalingen voor de stadsverwarming gebruiken voor andere zaken is wettelijk niet toegestaan.
En creëren jullie zelf een nieuwe schuld voor de klant.
Nogmaals ik wil vandaag weer aangesloten worden en de betalingen moeten worden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn.
Dus voor verwarming en warm water en DUS NIET voor een andere openstaande schuld.
Zo moeilijk is dit niet te begrijpen lijkt mij.
Mocht dit vandaag niet gaan gebeuren dan sta ik vanmiddag bij me advocaat en zal ik tevens de aangifte van inbraak gaan doen

Alle klachten die gemeld zijn door Jm Van dommelen