Klacht: Waardeloze service mbt Toon bij niet Eneco klant

op 30 november 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

5 weken geleden gestart met opvragen info over de Toon. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen Eneco klant om de simpele reden: Ik betaal bij Essent minder voor gas en Electra, de netwerkkosten zijn bij Eneco 3,50 euro en bij Essent 2.00 euro per product. Daarnaast betaald Essent mij 0,20 cent per teruggeleverde KW en zou ik bij Eneco 0,09 cent per teruggeleverde Kw krijgen. Al met al zou ik bij Eneco veel ongunstiger uit zijn maar dat neemt niet weg dat ik de Toon graag wil hebben. Per toeval kon ik deze bij Wehkamp krijgen voor 199,00 euro i.p.v. 275 euro via Eneco, uiteraard onder dezelfde condities en installeren. Ik ben 3 weken bezig geweest om een afspraak te krijgen, ze sturen je van het kastje (Eneco) naar de muur (instalatiebedrijf). Afgelopen 3 dagen wel 7 keer gebeld en telkens kreeg je een ander verhaal: systeem stuk, instalatiebedrijf had geen klantnummer, ik moest maar weer Eneco bellen en ga zo maar door. Uiteindelijk gisteren een vriendelijke dame aan de lijn gehad, zij heeft veel geregeld voor mij en ik zou vandaag teruggebeld worden. Uiteindelijk belde iemand mij op en ja….alles was geregeld, zelfs een herinnering in het systeem voor de Zon-module want die had ik nodig voor mijn zonnepanelen. Binnen een week zou ik bericht krijgen. Belt betreffende mw mij vanmiddag terug: vanwege een storing in hun systeem zou het begin 2017 worden, ze kon er niks aan doen en ging haar uiterste best doen. Ze kon mijn teleurstelling begrijpen zei ze maar ik weet beter: geen Eneco klant…dus achteraan in de rij. Ik gaf aan dat ze betreffend instalatiebedrijf maar zou gaan bellen en middels papieren agenda aan afspraak moesten maken maar nee hoor,…..dat ging niet. Helaas kan ik mijn Toon niet meer terug sturen daar ik deze 4 weken in mijn bezit heb, hij was maar 2 weken op zicht. Ik betreur het dat een groot bedrijf als Eneco aan zich zo opstelt. ik heb hier verder geen woorden meer voor.

Ingangsdatum contract zoals ik hierboven moest invullen is fictief, anders kwam ik niet op de volgende pagina.

Als ze het kunnen regelen dat de Toon binnen twee weken geïnstalleerd is. Hij had samen met de Zonmodule allang moeten hangen (was mij beloofd)

2 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 01 december 2016 om 15:44 geantwoord

Beste heer Janssen,

Bedankt voor uw bericht.

Wat spijtig om te lezen dat dit allemaal zo lang moet duren. Ik wil u bij deze mijn excuses aanbieden.

Het is zeker niet de bedoeling dat u als niet klant voor energie bij Eneco anders benaderd word dan klanten die wel gas of elektra bij Eneco afnemen.

Daar is hier gelukkig ook helemaal geen sprake van.
Er is wel degelijk een probleem geweest met systemen waardoor deze vertraging is ontstaan.
Dit neemt niet weg dat wij zelf ook graag liever zien dat alles werkend en wel bij u is geïnstalleerd.

Mijn collega die u heeft gesproken heeft ook haar best gedaan om dit te bespoedigen.
We doen er alles aan om dit ook te verwezenlijken.

Ik ga uit van een verdere positieve ervaring en dat alles snel is afgehandeld.

Vincent
Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Willem J.

2 dagen geleden - In mijn ogen is een klacht opgelost wanneer de partij die de klacht ingebracht heeft geholpen en tevreden is. Kijkend naar uw antwoord is dit mijns inziens niet aan de orde.

Heeft op 01 december 2016 om 19:37 geantwoord

Dit is geen oplossing, dit is niks. veel praten maar weinig zeggen!

Alle klachten die gemeld zijn door Willem J.