Klacht: Waardeloze service Kwantum nadat stoffeerder niet op komt dagen

op 21 februari 2018 over Kwantum in de categorie Bouwmarkten

Na 1,5 maand geleden gordijnen te hebben besteld, zouden deze gisteren opgehangen worden door de kwantum ophangservice.

Daar kwam meteen de eerste verbazing/irritatie om de hoek kijken: de avond ervoor na 18u krijg je een tijdslot via de mail van de kwantum.
a) Als je de avond ervoor een tijdslot stuurt krijgt je daar vrij weinig aan, je moet dan vaak toch een hele dag vrij nemen.
b) Een tijdslot van 4 uur is geen tijdslot, dat is een dagdeel.

Maar oke, een dag vrijgenomen en tussen 8 en 12 netjes gewacht op de ophangdienst met de koffie klaar. Om 5 voor 12 krijg ik een telefoontje van de stoffeerder; hij is een half uurtje later. Prima, fijn dat de stoffeerder belt. Het maakt me op dat punt al wat minder uit omdat ik toch vrij heb genomen.

Vervolgens hoor ik tot 15u niks en ben ik maar weer zelf gaan bellen met de klantenservice. De klantenservice vindt het ook vreemd dat de stoffeerder er nog niet is, maar raadt (na overleg met planafdeling) aan nog even te wachten.

Een half uur later wordt ik teruggebeld met de mededeling dat de stoffeerder onderweg een ongeluk heeft gehad, en dat de gordijnen daarom vandaag niet meer zullen komen. Ondanks dat ik dat heel vervelend vind, is dit natuurlijk overmacht en hoop ik met name dat de stoffeerder het goed maakt.

Vervolgens ga ik er vanuit dat de kwantum met een oplossing zal komen waardoor ik alsnog op korte termijn de gordijnen zal krijgen. Ondanks dat de situatie erg vervelend is, is dit namelijk absoluut niet mijn probleem en heb ik gewoon betaald voor een service die niet is uitgevoerd.

Gebeld door de kwantum; 8 maart kunnen de stoffeerders weer komen. Dit is a) ruim 2,5 week later en b) ze laten het doen overkomen alsof ik blij mag zijn dat ze dan kunnen komen.

Met veel pijn en moeite heb ik geregeld dat er dan iemand in huis kan zijn in de ochtend tussen 8 en 10, en in de middag na 13u om de stoffeerder te ontvangen. Vanochtend naar de klantenservice gebeld met het verzoek of de stoffeerder dan tussen 8 en 10, of na 13u kan komen. Dit leek mij geen onredelijk verzoek gezien het feit dat ik een probleem aan het oplossen ben wat mijn probleem helemaal niet is en waar ik ook nog eens voor betaald heb.

Vervolgens krijg ik te horen dat het niet mogelijk is een garantie af te geven op de tijd dat de stoffeerder komt. Dat lijkt mij onzin. Hoe moeilijk is het om na het leveren van zo’n belabberde service mij ergens in de route te zetten zodat de stoffeerder op de voor mij beschikbare tijd kan komen?

Ik ben zwaar teleurgesteld in de kwantum, en zal dan ook nooit meer gebruik maken van hun ‘laten doen’ services. Het probleem is ondertussen nog steeds niet opgelost, en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Normaal gesproken geef ik nooit reviews of klachten door, maar in dit geval moet ik mijn frustratie toch kwijt.

Wanneer de kwantum met mij meewerkt om een oplossing te zoeken. Dat zou al kunnen door ervoor te zorgen dat de stoffeerder tussen 8 en 10, of na 13u komt op 8 maart. Dit is echt geen onredelijk verzoek.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwantum

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwantum nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door anneliesvandaal