Klacht: Waarborg

op 12 mei 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

ik heb 4 keer contact gehad met medewerkers aan telefoon van eneco om mijn waarborg van €400,00 terug te krijgen. ik krijg telkens verschillende antwoorden. Het zou 4 weken uiterlijk duren en na meerdere telefoontjes krijg ik te horen dat het na 9 dagen of 14 dagen en 6 weken zou gaan duren voordat het naar mij wordt terug geboekt.
nu vanmorgen weer contact gehad het moet ik opnieuw 4 weken wachten.ook is het niet mogelijk om iemand anders aan de telefoon te krijgen die hierover gaat.

wanneer ik mijn waarborgsom terug geboekt heb gestort gekregen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 13 mei 2016 om 11:39 geantwoord

Beste mevrouw Van der Kolk,

Vervelend dat u telkens verschillende antwoorden krijgt op de vraag naar uitbetaling van uw waarborgsom. Ik kan me voorstellen dat u onderhand niet meer weet waar u aan toe bent. Naar aanleiding van deze klacht heb ik het exacte moment van uitbetaling grondig onderzocht.

Voor een uitbetaling maken wij in ons systeem een nota aan. Deze nota is er inmiddels met als datum 18 mei 2016. Dit betekent dat u het geld van de waarborgsom inclusief wettelijke rente binnen uiterlijk 14 dagen na de notadatum op uw rekening gestort krijgt. Dit na eventuele verrekening met een openstaand saldo.

Ik hoop dat u nu weet waar u aan toe bent en mijn excuus voor de ontstane onduidelijkheid.

Rodney
Eneco Webcare