Klacht: Waar is de klant van nn….?

op 18 maart 2016 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Klacht nn

We willen hierbij een klacht over nn neerzetten. Ik zou een ieder geen hypotheek willen adviseren van nn….
Al twintig jaar hadden wij een hypotheek bij nn nooit enig vuiltje aan de lucht. Destijds was dit een vrij moderne hypotheek met een clausule erin dat wij deze hypotheek indien nodig konden meenemen naar een nieuw te financieren object of woning. In de zomer van 2014 wilde wij door de verkoop van onze woning en voor een nieuw te bouwen woning daar gebruik van maken. Dit gaf al wat moeilijkheden maar na veel overleg met een adviseur die destijds (20 jaar geleden) jullie en ons ook adviseerde kwam er groen licht dat dit tot de mogelijkheden behoorde. Wij daarvoor alle benodigde gegevens van het bouwplan, vergunning, incl. Waarde bepaling door certificeerde makelaar en opgave van stichtingskosten aangeleverd en daarmee zou bij verkoop van de woning alles in orde worden gemaakt. Toen kwam de verkoop tot stand en werd het angstvalig stil en stond de overdracht van de verkochte woning letterlijk voor de deur. De notaris van aankopende partij doet zelfs moeite om de gegevens voor acte van nn te verkrijgen maar geen geluid. Wij ontvangen een telefoontje dat het een en ander niet meer te realiseren is binnen de nog gestelde termijn van een week, veel excuus maar dat er niets anders opzat dan de hypotheek af te lossen en na de overdracht als nog alles spoedig te gaan inregelen. Wel extra keer naar de notaris want tja alles moest maar naar een later tijdstip. En hadden we dit maar nooit gedaan want toen begon de ellende.
Nadat de aflossing een feit was en daarmee geen onderpand meer was, was er niemand meer bereikbaar bij nn. Ondanks dat de levensrisico verzekering bleef doorlopen en de aangekoppelde beleggingsverzekering.
We diende alles weer opnieuw aan te leveren nu met minimaal een aannemingsovereenkomst die ook al was afgesloten omdat wij immers na verkoop direct zouden gaan starten met bouwen. Voor de zekerheid stelde we dit maar uit tot november omdat we niet meer z’n vertrouwen hadden in nn, ondanks alle mooi weer beloftes en excuses. Start bouw is dan per 5-1 in aantocht en was ons dossier compleet zoek geraakt in de wereld van nn. Ondanks dat onze adviseur en frontoffice van nn compleet met een kluitje het riet in werden gestuurd. Dan gaan we zelf over tot actie en wat blijkt gegevens echt zoek ook offerte was uit het systeem verwijdert. Het gehele circus gelukkig hadden wij wel overal scans en kopieën van, direct opnieuw opgesteld en nu zelf persoonlijk afgeleverd bij nn. Weer termijn van 6 wk wachten. Want tussentijds kon er ook na veel overleg niets extra’s geregeld worden.
Inmiddels is het april en zijn voor ons de rappen gaar. Nog steeds geen hypotheek acte de bouw is nu op de helft en alle financiële voorschotten raken op waardoor we de bouw stil moeten gaan leggen. Nu is eureka alles in eens terecht en blijken er drie dossiers te zijn die aan elkaar worden geknoopt en binnen twee weken ligt er een concept acte op de mat. Oh het kan dus toch. Wat blijkt nu een deel van de hypotheek word met de rente van november 2015 berekend en ander deel word netjes aangepast naar de geldende rente stand van april 2016. Nu worden wij echt niet goed. Niet eens een excuus en het is take iT or leave iT. Nu juridisch konden we niet meer onder het document uit want dit was van nov 2015 en als er maar binnen half jaar een acte passeert dan hoeft nn de rente niet aan te passen. Maar de geleden schade van het half jaar ervoor word niet meegerekend ook de rente van 0,5 over 15 jaar die nu door ons extra betaald moet worden, de 6 maanden van extra dubbele lasten door dat we langer in een huurwoning zitten, dubbele notariskosten er word helemaal niets meegedaan. Door de druk van de bouw en stress hebben we ingestemd met de acte immers konden we geen kant meer op. We denken over een klacht daar dit nog veel meer details bevat en in ons bezit zijn maar worden ook door velen medegedeeld dat de macht van zo’n grote organisatie niets zal opbrengen.

Afgelopen januari willen we het bouw depot stop zetten met bijhorend rentedepot maar dit gaat weer niet vanzelf, nog steeds aan het wachten op verzoek want, tja ze zijn echt niet bereikbaar nog steeds niet. We bellen 1,5 uur wachten per telefoontje is niets en dan tegen de klant zeggen we bellen u terug en bevestigen dit gesprek via de mail ….. 11 maart we hebben nog steeds niets vernomen. Laat raden hoelang we nu weer bezig zijn.
Ellende gaat dus nog voort”………

Compesatie voor geleden schade, gesprek met het accountmanagement van nn en wel verdiend excuus van de gehele organisatie.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Nationale Nederlanden

11 maanden geleden - Beste klantiskoning2016, Door technische oorzaken konden wij niet eerder reageren op jouw bericht. Is je klacht inmiddels via een andere weg opgelost? Groet, Eva, Webcare Nationale-Nederlanden

Alle klachten die gemeld zijn door klantiskoning2016