Klacht: Vlucht gecanceled vsnwege staking piloten

op 16 mei 2018 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Op 3-5-2018 zouden wij met onze dochter van 12 een week naar Rome gaan. Alles was mooi geregeld, BB, transfer van vliegveld en vlucht door pakketreis van expedia. Echter werd onze vlucht van 7.00 ‘ s ochtends gecanceld. Vueling had zelf de vlucht een dag vervroegd naar 2 mei 21.40 uur. Was voor ons niet mogelijk. Had tenslotte niet voor niks 3 mei geboekt. Contact gehad met vueling. Alternatief was 5 of 6 mei. Helft van de week zou verloren gaan. Onacceptabel. Reis dus moeten cancelen. Oorspronkelijke vlucht is dus gecanceld en geen goed alternatief. Gevraagd om compensatie, omdat de reis niet door kon gaan waar wij en onze dochter enorm naar uitkeken. We zouden recht hebben op 250 euro pp. Medewerker gaf aan dat we hierover een mail zouden krijgen welke we ook beantwoord hebben en ook hebben we via de Vueling site verzoek voor compensatie netjes ingediend. En toen bleef het stil. Inmiddels ruim 3 weken verder. Nogmaals de mail beantwoord gestuurd met leesbevestiging. Mail is gelezen, maar wordt niet beantwoord. Bedrag van de tickets en stoelreservering wel terug gehad, maar met de claimcompensatie komen ze niet. Wanneer je belt beloven ze binnen 3 dagen, maar je hoort verder niks! Ook geen antwoord op de mail. Terwijl wel op internet staat dat we recht hebben op vergoeding met onze geboekte vlucht. Ik begrijp dat ze staken, maar daardoor kon onze week vakantie niet doorgaan. Het heeft ook een week gekost met dagellijks bellen naar expedia om deze reis te annuleren en gerestitueerd te krijgen. Erg frustrerend!

Zou tevreden zijn als Vueling netjes antwoord en doet wat er beloofd word en ons de 250 euro pp geeft waar we recht op hebben.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Celine Mikus- van Hese