Klacht: Vriezer vriest binnen een week dicht

op 15 juli 2016 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Wij hebben in juni 2015 een AEG vriezer A71100TSW0 gekocht. Al direct vanaf het begin vriest hij enorm aan waardoor de bovenste lade dicht vriest. Inmiddels hebben wij dit onding al 4x laten ontdooien maar na een week is hij weer aangevroren bij een relatief lage vriesstand (-18).
In december 2015 hebben we dit voorgelegd aan de leverancier, BCC. Daarop is een monteur van Electrolux wezen kijken en die vond het eigenlijk niet ongewoon!
In juni 2016, dus een paar weken geleden en nog voor het verstrijken van de garantieperiode via Facebook in een prive bericht dit probleem gemeld bij AEG Nederland maar er nooit antwoord op gekregen.
Wij dachten met een AEG vriezer een goed en betrouwbaar apparaat te kopen maar door het aanvriezen, het ontkennen van het probleem door de monteur en het niet reageren door AEG komen we helaas bedrogen uit.

Naar onze mening sluit de deur van de vriezer om de een of andere reden niet goed af. De monteur zegt de deur al te hebben afgesteld maar er is volgens mij iets aan de hand met de afsluiting. Pas als de vriezer op een normale manier aanvriest en niet al na 1 week dicht zit zijn wij tevreden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

8 maanden geleden - Beste Jan, U heeft uw klacht ook op Facebook geplaatst en hier hebben wij u het volgende aangegeven: Voor zover ik dat vanaf een foto kan beoordelen lijkt er inderdaad aardig wat ijsvorming te zitten in het apparaat. Wat hiervan de oorzaak is kan ik op afstand helaas niet bepalen. U geeft aan eerder een privébericht via Facebook te hebben gestuurd waarin u ons het probleem hebt voorgelegd, maar hier geen reactie op te hebben ontvangen. Ik heb uw eerdere bericht niet terug kunnen vinden in ons systeem dus wellicht is er iets mis gegaan. Het is in elk geval niet onze bedoeling geweest om geen reactie te geven. Gezien er alleen in december 2015 een technicusbezoek heeft plaatsgevonden en na dit bezoek geen melding is gemaakt van het niet goed funcioneren van het apparaat, heb ik u een technicusbezoek aangeboden. Het bezoek staat inmiddels ingepland en ik heb de technicus gevraagd ter plaatse contact met mij of één van mijn collega's op te nemen zodat gekeken kan worden wat er aan de hand is en of wij hier een oplossing voor kunnen bieden. Mocht u naar aanleiding hiervan vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. U kunt ons bereiken op; 0172 468 172. Met vriendelijke groet, Els AEG Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jan rkrk