Klacht: Voorgelogen bij verkooppraatje

op 05 augustus 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

eind mei was ik via gaslicht.com overgestapt van NUON naar Essent. Na de overstap krijg je zoals gebruikelijk de vele telefoontjes van “komt terug, wij missen u als klant” enz. Op enig moment deed NUON een aanbieding die ik niet kon laten schieten. Wel vroeg ik hoe het met de boete zou gaan. “Nou meneer, u hoeft niets te doen. U krijgt alles vergoed. Bij de tweede termijnnota wordt het verrekend” . Ik vroeg nog zijn naam, waarop hij zei: “u krijgt zo een mail waarin alle bevestigd staat. Daar staat ook mijn naam in”. De mail kwam inderdaad per omgaande…alleen zijn naam niet maar de naam van de directeur. Die had ik niet gesproken.

Maar goed, zal wel goed komen. Contract komt over en ik krijg eindafrekening van Essent inclusief de boete van € 100,00 en € 5,00 administratiekosten. Ik belde daarover met NUON en kreeg te horen dat de administratiekosten niet vergoed kreeg. Wel boos, maar ja, besparing per jaar was groter dus slikte ik de € 5,00.

De tweede termijn komt, en ja hoor, volle bedrag. Dus ik bellen maandag 1 augustus bellen met NUON. Kreeg een aardige dame aan de lijn die mij niet verder kon helpen. Zij gaf wel aan dat ik de dag (dinsdag 2 augustus) erna teruggebeld zou worden. Natuurlijk ijdele hoop, dat gebeurde niet.

Dus via de website een klacht ingediend op 3 augustus. Daar werd op gereageerd door de heer De Bruin (ben de namen nu maar zeer zorgvuldig gaan opschrijven). Ik gaf aan dat ik geen zin heb in allerlei acties te ondernemen nu toegezegd was dat het automatisch verrekend zou worden. Immers NUON zag dat ik overgehaald ben vanuit Essent.

Hij had alle begrip en gaf aan dat ik een mail kon zenden naar een mailadres met daarbij een kopie nota waarop de boete stond. Hij zou dan gaan zorgen dat betaald zou worden. De mail heb ik direct verzonden.

Wordt ik vandaag weer gebeld door Nuon, door een heel aardige dame. Maar zij had eigenlijk slecht nieuws: ik moet toch zelf actie ondernemen en moet dan 4 weken wachten op mijn geld. Ik zei dat niet te doen omdat ik nu tweemaal de toezegging heb gehad het geld te krijgen. Zij was de eerste dag werkzaam en moest met een collega overleggen. Natuurlijk bleef die collega buitenschot en mocht zij zeggen dat ik toch moest invullen op de website. Omdat ze nieuw daar werkzaam is, vermeld ik haar naam niet hier. Dat zou unfair zijn. Ik heb hem wel genoteerd.

Ik heb haar gezegd dat ik de klacht openbaar ga maken via deze site omdat ik nu al meer dan een uur bezig ben met dit verhaal en mijn uurtarief als onderneming meer is dan de boete terug te krijgen. Ook vindt ik het schandalig 4 weken te moeten wachten terwijl zij binnen 14 dagen betaald willen hebben!!!

Als ik mijn geld nu gewoon overgemaakt krijg binnen 14 dagen. Ik heb alles gedaan wat ik afgesproken heb. Nu moet NUON zijn afspraken nakomen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 05 augustus 2016 om 11:55 geantwoord

Goedemiddag meneer Odekerken,

Wat jammer dat we tot op heden nog niet zijn gekomen tot een oplossing voor het uitbetalen van de opzegkosten. Deze kosten dient u inderdaad via onze website in te dienen, vervelend dat dit bij de aanmelding niet meteen duidelijk is verteld. Om de uitbetaling hiervan zo snel mogelijk te laten verlopen, wil ik vragen om de nota naar webcare@nuon.com te sturen. Zodra de e-mail binnen is gaan we direct aan de slag met de uitbetaling van de opzegkosten.

Vriendelijke groet,
Nancy

Alle klachten die gemeld zijn door Roy-NV