Klacht: Voorgelogen

op 18 mei 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Eneco stond aan de deur. Heeft een berekening gemaakt met foute meterstanden(te laag) waardoor ze me voorliegen met de kosten die daardoor natuurlijk lager leken. Verder zat ik nergens aan vast want dat wilde ik niet. Ik wilde het graag nog zelf bekijken maar dit was geen probleem verzekerde jonge man mij. Eerst zou ik informatie krijgen over hoe en wat qua aanmelden en cadeau (toon) en dan zouden ze me bellen of ik interesse had en een contract wilde aangaan. Verder nooit meer iets gehoord. Dit was prima want inmiddels kwam ik erachter dat ik veel duurder uit zou zijn bij Eneco tot opeens een meterstandenkaart in de bus viel van Eneco. Ze hadden mijn contract opgezegd bij mijn huidige leverancier zonder pardon zonder dat ik hier ooit mee akkoord ben gegaan. Ik wil geen 3 jaar lang vastzitten aan vele hogere kosten die me door leugenaars worden aangesmeerd.

Gewoon bij mijn huidige en goedkopere leverancier blijven! Dus gewoon geen klant worden van Eneco zonder dat ik dit ooit wilde. En graag jonge man Jeffrey Keldere spreken waarom hij mensen voorliegt.... En nu nooit meer zijn telefoon opneemt.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 mei 2016 om 15:27 geantwoord

Beste mevrouw Gregoire,

Via klachtenkompas heb ik zojuist uw klacht in behandeling genomen en zal daarom ook vanuit daar verder reageren.

Het volgende is daar gecommuniceerd:

Wat rot dat er zoveel onduidelijkheden zijn over onze werkwijze wanneer er aan de deur wordt benadert. Daarvoor bied ik mijn verontschuldiging aan.

Jammer genoeg moet ik concluderen dat ik niet kan terugvinden dat er eerder contact is opgenomen met onze klantenservice via telefonie of e/mail, waardoor ik niet kan controleren of wij onjuist hebben gehandeld. Indien u wél telefonisch of via e-mail kenbaar heeft gemaakt binnen de, in het contract opgenomen, 14 kalenderdagen te willen opzeggen verneem ik dan ook graag van u. De dag en het tijdstip, welk telefoonnummer u heeft gebeld en vanaf welk telefoonnummer u heeft gebeld naar ons zodat we dit kunnen traceren. En in het geval van e-mail contact zie ik graag tegemoet naar welk e-mailadres u dat heeft gestuurd en of daarop een bevestiging is binnengekomen. Dit alles kunt u sturen naar webcare@eneco.com.

Zoals ik ook eerder aan heb gegeven krijgt iedere consument 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd om nog eventueel van de overeenkomst af te zien. We hebben de overeenkomst via e-mail verstuurd op de 21ste en deze is geopend op de 25ste. Daarop volgend hebben we geen annulering binnengekregen.

Aan de deur (maar ook telefonisch) wordt door een leverancier altijd eerst een indicatie van kosten gegeven. Er wordt door de medewerker gevraagd naar de werkelijke verbruiken, van bijvoorbeeld een laatste jaarnota, om deze indicatie te kunnen geven. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleent omdat het een inschatting betreft.

We gaan (nog) niet over tot het annuleren van de overeenkomst. Wellicht kunt u ons voorzien van de hierboven gevraagde informatie om na te kijken of er is geannuleerd.

Erica
Webcare Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door Noorboos