Mijn Klacht:
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik de 4e wachtende in de rij was maar altijd had de Vomar wel een reden om geen gratis boodschappen te geven: ik had geen mandje of karretje (staat inderdaad op het bord), ik had het gelijk moeten zeggen, niet toen ik pas bij de kassa aan de beurt was, de mensen (die wel allemaal apart afrekenden) ‘hoorden’ bij elkaar. Ik heb er toen verder geen werk van gemaakt en heb het er bij laten zitten. Tot nu. Afgelopen weekend deed ik boodschappen bij de Vomar, netjes in een mandje. Toen ik bij de kassa aankwam was er maar 1 kassa open. Voor de zekerheid liep ik nog even naar de naastgelegen band en daar zat inderdaad niemand achter de kassa. Dus liep ik terug naar de andere kassa en legde mijn boodschappen op de band. Op dat moment keek ik naar het aantal klanten, er stond 1 iemand af te rekenen en daarachter stonden 3 andere klanten: ik was de 4e wachtende!! Dus ik riep gelijk ik ben de 4e wachtende. Op dat moment stapte een andere medewerker achter een andere kassa, ging daar zitten en zei dat hij open was, dus dat het niet gold. Ik ben bij de oorspronkelijke kassa blijven wachten tot ik aan de beurt was en vroeg of de bedrijfsleider er bij gehaald kon worden om dit op te lossen, omdat ik volgens het bord wat boven de kassa hangt, recht had op gratis boodschappen. Ondertussen ging de andere kassamedewerker de discussie met mij aan dat zijn kassa al open was. Ik herhaalde mijn stelling dat toen ik wilde afrekenen zijn kassa niet open was, hij zat namelijk niet achter de kassa, er was zelfs niemand te zien. De kassamedewerker bleef discussiëren, op zo’n manier dat het leek alsof mijn gratis boodschappen uit zijn eigen zak zouden komen. De bedrijfsleider kwam er bij, ik deed mijn verhaal en claimde de gratis boodschappen. Niet omdat ik zo heel veel boodschappen had, maar om het principe. Als je reclame maakt dat je gratis boodschappen krijgt als je de 4e wachtende in de rij bent en je hebt je aan de voorwaarden gehouden, die op het bord boven de kassa hangt, dan moet Vomar die toezegging nakomen! En wat denkt u? Ook deze keer geen gratis boodschappen. De reden was dat toen ik in de rij aansloot er werd geroepen dat er een andere kassa open ging. Dat de kassa nog niet open was en dat er ook nog niet iemand achter de kassa zat was volgens de bedrijfsleider niet relevant. Ik wees de bedrijfsleider op het bord in de vomar, daar staat niets over als er is omgeroepen dat er andere kassa wordt geopend. Er staat alleen dat als je niet bij een kortere rij kan aansluiten, je als vierde wachtende in de rij de boodschappen gratis krijgt. Ik kon niet bij een kortere rij aansluiten want er was maar 1 kassa open. Het feit dat toen ik in de rij aansloot er werd omgeroepen dat er een andere kassa zou open gaan doet niet ter zake! Op het moment dat ik wilde afrekenen was er maar 1 kassa open. De andere kassa zou open gaan, maar wás op dat moment niet open, er zat niemand achter de kassa. Dit is wat ik tegen de bedrijfsleider zei en ik wees daarbij op het bord met de voorwaarden. Maar ik moest de boodschappen gewoon betalen. Ik had maar boodschappen voor rond de 10 euro maar het gaat om het principe. Ik heb aan alle voorwaarden die op het bord staan gehouden. Als en extra voorwaarde is dat het niet van toepassing is als er wordt omgeroepen dat er een andere kassa open gáát (dus nog niet is) dan moeten ze dat op het bord erbij zetten. Ik ben van mening dat ik recht heb op de gratis boodschappen.
Gewenste Oplossing:
Dat de Vomar erkent dat ik mij aan de regels heb gehouden en de boodschappen vergoedt. En dat als zij van mening zijn dat als er wordt omgeroepen dat er een kassa open zal gaan, je op dat moment geen recht hebt op gratis boodschappen (als 4e wachtende), dat ze dat er op het bord bij moeten zetten, of op de voorwaarden op de website https://www.vomar.nl/de-snelste-service want daar staat het óók niet.
