Klacht: Voelen ons opgelicht/belazert door Keuken Kampioen

op 13 juli 2016 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Zondag 10 juli 2016 langs geweest bij Keuken Kampioen. Bij binnenkomst heel vriendelijk aangesproken door de filiaalmanager. Ik heb toen aangegeven dat ik op zoek ben naar een keuken waarop de filiaalmanager vroeg om even te gaan zitten en wat hij voor ons kon doen. Zijn vraag was wat het bedrag was wat wij willen uitgeven voor een keuken waarop wij antwoordden tussen 3.000 en 4.000 euro. De filiaalmanager begon direct al aan te geven dat niemand voor 1 euro zijn bed uit zal komen om een keuken te monteren. Daar gaf hij dat het ging om showroom keukens die je zelf moet ophalen en monteren. Heb er voor de rest niet bij stil gestaan bij wat hij zei want wij waren op zoek naar een nieuwe keuken. Ik had online al een 3-D tekening gemaakt en liet hem zien hoe het eruit zou moeten komen zien. Na de tekening gemaakt te hebben en de materialen uitgezocht te hebben heeft hij op basis daarvan, uit een prijzenboek, een berekening gemaakt wat de keuken zou gaan kosten inclusief apparatuur (oven, gasplaat, afzuigkap, vaatwasser en spoelbak). Met zijn berekening kwam hij op een bedrag van ongeveer 6.500 euro uit, terwijl ons budget tussen 3.000 en 4.000 euro moest zijn. Het apparatuur kwam inclusief 10% korting uit of 1.540 euro. Spoelbak was 425 euro waar ik geen korting op kreeg. En voor de keuken berekende hij 4.500 euro. Waarna wij 40% actiekorting kregen op de keuken en zo op een totaal bedrag van 4.500 euro uitkwamen (keuken + apparatuur + spoelbak). Ik zei tegen hem dat de 4.500 euro boven ons budget is waarop hij ons direct een korting van 800 euro er bovenop gaf en zo kwamen we uit op 3.700 euro totaal (keuken + apparatuur + spoelbak). In eerste instantie leek dit ons een super deal maar zaten nog te twijfelen en hebben dit toen ook aan de filiaalmanager aangegeven dat dit de eerste zaak is waar wij binnen stappen en de prijzen niet hebben kunnen vergelijken met de concurrenten van Keuken Kampioen. Waarop de filiaalmanager antwoordde je gaat geen goedkopere prijs kunnen vinden bij iemand anders voor deze klasse keuken waarop wij antwoordden kunnen wij daar niet nog een nachtje over slapen. De filiaalmanager gaf meerdere malen aan de tijd dat we daar waren ongeveer 3 uur lang, dat dit de LAATSTE DAG van de actie was (wat niet waar is). Hierdoor werden we onder druk gezet om een beslissing te maken zonder er een nachtje over te kunnen slapen. Ik vroeg toen naar de levertijd van de keuken en hoe het verdere verloop gaat ivm het monteren van de keuken waarop de filiaalmanager antwoordde levertijd is ongeveer 12 weken MAAR daar zit geen montage bij want daarvoor heb ik 800 euro korting gegeven op de 4.500 euro. Wanneer geldt dan de actie keuken monteren voor 1 euro bij een nieuwe keuken???? De filiaalmanager gaf nogmaals aan dat dit een hele goede deal is en dat dit de laatste dag van de actie is en toch kwam de filiaalmanager met een voorstel dat hij wilde gaan zakken naar 3.500 euro maar dit moest overleggen met zijn manager. Aangezien dit de laatste dag van de actie was gingen we toch weer twijfelen wat we nou moesten doen. Filiaalmanager ging bellen voor akkoord van 3.500 euro maar kwam terug met nog een voorstel, want hij was de achterwand van de keuken vergeten mee te rekenen. Dus nu was de voorstel 3.700 euro inclusief achterwand of 3.500 euro zonder achterwand. Na nogmaals erop gewezen te zijn dat dit de laatste actiedag is en een zeer scherpe prijs is zij wij uiteindelijk toch maar akkoord gegaan voor een prijs van 3.700 euro.
Na de winkel verlaten te hebben en thuis gekomen te zijn, zagen we dat op de orderbevestiging die we meekregen alleen het bedrag van 3.700 euro stond en niet de bedragen van de materialen en de apparatuur. Daarna zijn we toch maar even op de site van Keuken Kampioen gaan kijken wat de actie van 40% korting en 1 euro montage precies inhoudt. Maar wat ontdekten we toen, dat dit niet de laatste dag was van de actie maar deze actie duurt tot 17 juli 2016. Dus we hadden nog een week
bedenk tijd kunnen hebben. Wij voelden ons zwaar opgelicht/belazert door de filiaalmanager met zijn mooie praatjes dat dit is de laatste dag is van de actie. Maar ik kwam er ook nog eens achter dat de prijzen van de apparatuur op de site GOEDKOPER zijn dan de prijzen die de filiaalmanager ons berekend heeft (dus dubbel genaaid). Wat we ook zagen is dat er een actie is dat je een strandset cadeau krijgt bij een offerte, waar de filiaalmanager ook niks over heeft gezegd (offerte? wij hebben zelf al getekend). Aangezien wij zo opgelicht/belazert zijn hebben wij de volgende dag naar de klantenservice gebeld en ons verhaal gedaan. De mevrouw van de klantenservice gaf ons gelijk maar kon niets voor ons doen. De mevrouw van de klantenservice gaf aan dat wij teruggebeld zouden worden door de assistente van de commercieel manager maar dat dat tot op heden nog niet is gebeurd!!!!

Graag zou ik willen dat mijn handtekening ongeldig wordt verklaard zodat ik verder kan gaan kijken bij een eerlijke keuken zaak of Keuken Kampioen zou met een heel goed voorstel moeten komen om dit recht te trekken.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

8 maanden geleden - Beste meneer,mevrouw, Wat vervelend dat u dit gevoel heeft overgehouden aan uw bezoek aan ons filiaal! Dit is niet waar we voor staan bij Keuken Kampioen. Ik neem uw melding dan ook hoog op en ga dit bespreken met de eindverantwoordelijke van het betreffende filiaal. We komen er spoedig bij u op terug. Met vriendelijke groet, Daan - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Satish C.

8 maanden geleden - Vandaag, 15 juli 2016, gebeld door de filiaalmanager. We hebben beide kort onze verhaal gedaan waarbij hij toegaf dat hij niet op de hoogte was dat de actie een week langer duurde en daarvoor zijn excuses aanbood. Tijdens het gesprek zijn we er nog niet helemaal uitgekomen qua montagekosten van 1 euro en de totale keuken prijs. Vervolgens heeft hij aangeboden of wij langs willen komen om de misverstanden uit te praten en tot een goede oplossing te komen. De filiaalmanager neemt binnen een week contact op voor het maken van een afspraak.

Bericht van Keuken Kampioen

8 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw, Fijn te lezen dat er inmiddels contact is geweest met de filiaalmanager. Ik heb er alle vertrouwen in dat u samen tot een oplossing komt. Graag vernemen wij van u de uitkomst van het gesprek. Met vriendelijke groet, Daan - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Satish C.

8 maanden geleden - Vandaag 21 juli 2016. In mijn vorige bericht gaf ik aan dat de filiaalmanager binnen een week contact met mij zou opnemen maar hij had mij toegezegd dat hij gisteren, woensdag 20 juli, contact met mij zou opnemen voor het maken van een afspraak om langs te komen. Donderdag 21 juli 2016 nog steeds geen telefoontje van de filiaalmanager te hebben gehad heb ik maar zelf contact opgenomen met de filiaal. Daar kreeg ik te horen van een medewerker dat de filiaalmanager ziek is. Ook kreeg ik van deze medewerker te horen dat de persoon ik kwestie die zich voordeed als filiaalmanager helemaal GEEN filiaalmanager is maar gewoon een collega verkoper die invalt vanuit een andere vestiging. Toen ik de collega vroeg of ik de regiomanager mocht spreken kreeg ik te horen dat hij op vakantie is. Vervolgens vroeg de medewerker of hij mij kon helpen. Na mijn ervaringen met Keuken Kampioen (wat totaal niet positief is) van de afgelopen 2 weken verteld te hebben beloofde hij mij binnen een half uur terug te bellen en met een oplossing te komen. Na een uur belde de medewerker mij terug met de mededeling dat hij nog geen oplossing heeft!!! Vervolgens kreeg ik te horen dat hij dit probleem heeft neergelegd bij een ander regiomanager (vervangend) en dat de regiomanager hiernaar gaat kijken. Vervolgens beloofde de medewerker mij vandaag of morgen 22 juli 2016 terug te bellen met een oplossing...ben benieuwd of Keuken Kampioen nu wel aan zijn afspraak kan houden.

Bericht van Keuken Kampioen

8 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw, Ik ga er vanuit dat mijn collega zijn belofte nakomt en uiterlijk morgen contact met u opneemt. Indien dit niet het geval is verneem ik dit graag van u. Met vriendelijke groet, Daan, Webcare - Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Satish C.

8 maanden geleden - Vandaag 22 juli 2016. Zoals beloofd ben ik gebeld door een vestigingsmanager van Keuken Kampioen om mijn klacht aan te horen. Na mijn verhaal gedaan te hebben en enige meningsverschillen/discussies te hebben gehad met de vestigingsmanager zijn we met heel veel moeite tot een oplossing gekomen. De manager belooft mij voor a.s. dinsdag een nieuwe offerte te sturen.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 22 juli 2016 om 20:46 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Fijn te lezen dat u, uw verhaal heeft kunnen doen en dat u samen met de manager tot een oplossing bent gekomen. Ik ga er vanuit dat de vestigingsmanager voor aanstaande dinsdag de offerte naar u toe zal sturen. Alvast een fijn weekend!

Daan - Webcare Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door Satish C.
x