Klacht: Vodafone verwijderd zonder melding of vraag een vast zakelijk nummer

op 15 oktober 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Het verhaal is lang, maar de korte versie is als volgt:

Mijn lopende abonnement bevatte te weinig dataverkeer, via de migratiedienst mijn toestel afgekocht zodat het abonnement verlengd kon worden. Helaas blijkt achteraf (na 3 maanden) dat mijn zakelijke vaste nummer niet meer bereikbaar was. Blijkbaar omdat de dienst (VastOpMobiel) die ik eerder wel nog had, niet beschikbaar was bij het nieuwe abonnement.

Probleem is alleen dat niemand tijdens de migratie me hierop gewezen heeft en Vodafone zonder bevestiging van mij of zonder mij hiervan op de hoogte te tellen mijn zakelijke nummer verwijderd heeft.

Na contact te hebben gehad met Vodafone is het nummer spoorloos en niet terug te krijgen, de oplossing van Vodafone? Een nieuw nummer een jaar lang gratis (t.w.v. € 150).

Gevolgen voor mij? Lopende advertenties en huidig drukwerk bevat een niet bestaand telefoonnummer, klanten kunnen me inmiddels bijna 4 maanden niet bereiken op het vaste nummer, uit gewoonte tik ik nog telkens vaak het vaste nummer in bij contactformulieren, de bedrukking op de auto is niet meer actueel, ik heb waarschijnlijk werk en inkomsten gemist en het kost me nog een hoop tijd om bij een nieuw nummer mijn klanten op de hoogte te stellen, advertenties te wijzigen en drukwerk in orde te maken. Totale kostenpost: kleine € 4000 exclusief gemist inkomen en exclusief reeds gemaakte uren om tot een oplossing te komen.

Telefonisch contact levert niets op, klachten indienen via de website werkt niet (als ik antwoord op een reply van Vodafone ontvangt Vodafone mijn antwoorden niet), op Twitter reageert iedere keer iemand anders die niet de moeite neemt de rest van het gesprek te lezen en via Facebook werd me uiteindelijk voor de 5e keer dezelfde oplossing aangeboden die absoluut niet in verhouding staat met de ellende waar ze me mee opgezadeld hebben.

Herstellen van de beschikbaarheid van mijn oorspronkelijke nummer (ook als dit pas na een tijdje mogelijk is) of het vergoeden van de kosten die ik moet maken om met een nieuw nummer te moeten werken.

In beide gevallen is een gepaste schadevergoeding voor de tijd die ik niet bereikbaar was en waarin ik hoogstwaarschijnlijk minder inkomsten heb gehad door de fout van Vodafone ook wel zo netjes.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joshua de Gier