Klacht: Vodafone geen genade

op 25 januari 2014 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb vorige maand hoge data kosten gehad. Kennelijk is er vanuit mijn simkaart binnen 2 dagen 30/31 dec meer dat 1000 mb 1gb dus aan data verbruikt boven op mijn bundel. Oke na bellen kon mij niet verteld worden hoe deze zijn gemaakt omdat ik ook nog eens bij Vodafone in de winkel werk ben ik mij zweer bewust van de risico’s van veel internet en de kosten die daarbij gebaat zijn. Ik heb dan ook een bundel van 4gb elke maand. Oke nou kennelijk is het via mijn telefoon verbruikt al weet ik zelf niet hoe en ik weet wel wat over telefoons. Via mijn datatellers op mijn telefoon had ik geen waarschuwing en van Vodafone kreeg ik een sms 2 dagen voor de kosten dat ik nog 500 mb over had nou die was heel snel erdoorheen volgens Vodafone.

Nu dus een rekening van €200 probeer ik een betalings regeling te treffen door het in twee termijnen te betalen( ik ben student en parttimer) kan dit alleen onder het voorbehoud dat mijn nummer geblokkeerd wordt totdat de regeling is geëindigd. Verder betaal je wel gewoon je normale abonnementskosten. Ik begrijp dat veel internetgebruik buiten je bundel vaak niet wetend door mensen een lekkere inkomsten bron zijn van Vodafone 0,10 per mb en dat mensen dit vaak niet eens bewust doen omdat ze geen idee hebben hoe belachelijk veel het kost, maar als een klant een regeling wil treffen bereid is om te betalen onder de omstandigheden dat er niet bekend is hoe de kosten zijn gemaakt en dat zijn nummer geblokkeerd wordt! Van een bedrijf als Vodafone verwacht je een zekere professionaliteit en toewijding aan klanten. Reden dat ik geenncoulance krijg of dat mijn nummer actief blijft terwijl ik betaal en afbetaal is omdat ik pas 5/6 maanden klant bent. Het minste wat Vodafone kan doen is mij mijn nummer laten gebruiken omdat ik daarvoor betaal. Ik vraag slechts om een uitstel voor de overige hoge kosten.

Ik voel me niet begrepen, de algemene voorwaarden zijn duidelijk maar een bedrijf hoort in te spelen op de situaties en omstandigheden van het geval van een klant.

Ik betaal alles binnen 2 maanden en ik kan WEL mijn telefoon gebruiken, zonder blokkade dus.

Alle klachten die gemeld zijn door Bob069