Klacht: Vlucht geannuleerd, bestemming uit aanbod

op 11 mei 2020 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Mijn moeder boekte via TUI Nederland een vlucht van Amsterdam naar Orlando Sanford met vertrekdatum 9 april en retour 16 april.

Enkele dagen voor afreis werd er haar meegedeeld dat de vlucht vanwege het inreisverbod geannuleerd werd. Zij nam hierop contact metTUI op (klantendienst, telefonisch). Er werd haar meegedeeld dat, aangezien er geen vluchten naar Orlando Sanford meer gepland worden (nooit meer), ze zou worden terugbetaald. Ze heeft zelfs haar rekeninginfo moeten geven etc.

Tussen dat eerste telefoontje en nu heeft ze nog 2x gebeld om naar de status van de betaling te vragen en daar werd haar gezegd dat ze ermee bezig waren maar het even kon duren.

De 4e x dat ze belde ze werd haar op een heel botte manier gezegd dat het ticket NIET zal worden terugbetaald maar ze een voucher zou krijgen. Desondanks het feit dat de terugbetaling haar beloofd werd EN desondanks het feit dat haar is gezegd dat er geen vluchten meer naar deze bestemming worden gepland.

Er is ons een terugbetaling belooft bij annulatie en dat verwachten wij dus ook. TUI kan niet zomaar op zijn woord terugkomen. De voucher is niets waard omdat TUI geen losse vliegtickets naar Orlando meer zal aanbieden. Wij willen ons geld terug zodat we bij een andere airline kunnen boeken.

Volledige reissom stoelreservatie terugbetalen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AnoniemVM1992