Klacht: opgelicht en vinted doet niks

Astrid7272 op 16 juli 2023 over Vinted.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Ik had een trainingspak verkocht aan een koper in Frankrijk en foto’s gemaakt voordat ik het pakket op de post deed.
Op donderdag 29 juni kwam het pakket aan bij de koper, maar hij stuurde foto’s dat het pakket beschadigd was (leek op waterschade) en dat hij het zo niet wilde en het terug ging sturen.
Dus stond er dat het pakket retour zou komen met een soort Vinted link erbij.

Ik stuurde hem de foto’s van hoe ik het verstuurd had (had ik ook al gedaan toen het op de post ging) en ik vroeg waarom heb je het zo aangenomen
want was duidelijk te zien dat er opeens een deuk in de doos zat en water er omheen.
Maar hij kwam met een vaag verhaal dat hij het niet zelf aangenomen had.

Hij zou de kleding eerst op laten drogen en dan kijken of de vlek eruit was en anders toch terugsturen.

Vervolgens kwam er op vrijdagavond 30 juni een bericht dat de retour geannuleerd was en direct daarna een bericht dat de transactie geannuleerd was en dat het geld terug zou worden betaald aan de koper.

Toen gingen bij mij alle alarmbellen af want hoe kan de koper zowel de retour als de transactie annuleren?
Ik heb direcht ook vinted gemaild via ‘support_vinted’ en na veel berichten heen en weer en foto’s waarop te zien was hoe ik het had verstuurd, gaven ze zelfs toe dat het pakket goed verpakt verstuurd was.
Pas na een paar dagen op 4 juli hebben ze het uitgezocht en sturen ze het bericht dat ik alleen een compensatie van 20 euro krijg! Terwijl de koper mij 310 euro zou betalen.

Dit lijkt mij een fout van Vinted dat een koper de optie heeft om zowel een retour te annuleren en direct daarna de transactie te annuleren?

Nu heeft hij dus zijn geld terug en het pakket terugsturen gaat hij natuurlijk ook niet doen.
Vinted geeft een compensatie van 20 euro wat niet in verhouding is maar ze blijven zeggen dat ze verder niks kunnen doen.

de koper stuurt alsnog het pakket terug of ik krijg een compensatie voor de werkelijke waarde van het product

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vinted.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vinted.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Astrid7272