Klacht: Vervallen betalingsregeling ondanks betalingen

op 07 juli 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Ik heb al ruim 2 jaar een betalingsregeling met de nuon. Al die tijd maak ik keurig volgens afspraak het maandelijkse afgespoken bedrag zo ook afgelopen juni.

Vandaag kreeg ik een bericht binnen van de nuon dat mijn betalingsregeling inene komt te vervallen terwijl er elke maand keurig volgens afspraak wordt betaald. Dus ik bel de klantenservice op en krijg te horen jammer voor u maar u moet de rest schuld nu in een keer betalen want de automatischè incasso is gestorneerd… ik reageer tot mijn verbazing dat het zo al 2 jaar gaat dat ik de regeling zelf overmaak en dit dus nog nooit heb gehoord. Mevrouw van de klantenservice vertelde mij meteen daarop o maar mevrouw dat wordt gezien als een extra aflossing????
Met alle respect nuon maar dit kan echt niet ik heb al die tijd op deze wijze betaald en inene dit verhaal? Ik eis mn betalingsregeling terug zoals hij was!!!

Betalingsregeling terug zoals hij al 2 jaar gaat!!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 07 juli 2017 om 15:28 geantwoord

Beste mevrouw Kempers, bedankt voor het melden van uw klacht op deze pagina. Ik heb de situatie en de voorgaande gesprekken voor u bekeken. Een betalingsregeling spreken wij één keer per twaalf maanden af. Ik zie echter dat wij de afgelopen twee jaar tot zes keer een nieuwe betalingsregeling met u hebben afgesproken. Bij het afspreken van de laatste betalingsregeling hebben wij expliciet benoemd dat dit de laatste betalingsregeling is en dat de betalingen via automatische incasso verlopen. Dit kunt u ook teruglezen in de bevestiging van de betalingsregeling die wij u hebben gestuurd op 3 mei 2017. Ik kan daarom geen nieuwe betalingsregeling met u afspreken en vraag u ervoor te zorgen dat het bedrag van € 1.297,96 aan ons wordt betaald.

Tyas
Nuon Webcare

Heeft op 07 juli 2017 om 15:49 geantwoord

Geachte meneer, mevrouw?

Er is mij nog nooit medegedeeld dat er per jaar een betalingsregeling opnieuw moet worden afgesproken nog heb ik daar enig bericht van ontvangen! Ik heb al mijn overzichten van de bank bekeken en alle betalingsregelingen zijn elke maand voldaan zo ook die van juni jl. Ik ga hier werk van maken want ik heb mij aan de afspraken gehouden! Dit heb ik ook aan mijn advocaat laten zien dat ik de betalingsverplichting heb voldaan op de 20 juni 2017. Dus een dezer dagen wordt u daarover bericht en zal ik indien nodig een procedure laten starten
Mvg
Danielle Kempers

Alle klachten die gemeld zijn door Djano