Klacht: Vertraging 07/09/2015 Leeuwarden-Groningen

op 07 september 2015 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Betreft vertraging/uitval sneltrein Leeuwarden/Groningen vanmorgen (07/09/2015) . Bij aankomt station gaf het bord aan 5 min vertraging ( kan ik was toch op tijd) Nadat de trein iets te laat binnen kwam bleek er een technische storing te zijn waardoor de machinist het treinstel in zijn geheel opnieuw moest gaan opstarten. ook daar kan ik begrip voor hebben aangezien de deuren hierbij niet open kunne had ik ( en ook medepassagiers) niet de mogelijkheid om alsnog de stoptrein te nemen die aan de andere kant van het perron stond te wachten en tijdens de minutenlange restart van mijn trein vertrok. Al met al veel onbegrip dat men ons de mogelijkheid niet gaf om die stoptrein nog te gaan nemen aangezien hiet mijns inziens genoeg tijd voor was. Al met al wou de trein niet opnieuw opstarten waardoor een ierder een trein (stop) later moest gaan nemen wat bij mij en medereizigers veel ongegrip opriep.

Volgens mij had de machinist in een eerder stadium wel kunnen communiseren dat er een technische storing was en men nog de mogelijkheid had om de andere trein te pakken die aan de overkant ( 8 stappen) nog klaar stond om te vertrekken. Overigens is dit de 2e keer al binnen een half jaar dat dit voorkomt.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

5 jaren geleden - Hallo Felix, Bedankt voor je bericht. Allereerst onze excuses voor het ervaren ongemak en de opgelopen vertraging. We hebben hier vanochtend meerdere klachten over gehad. Ik heb deze klachten doorgezet naar de regio, zodat dit intern besproken kan worden en dit soort situaties in de toekomst (hopelijk) wordt voorkomen. Groet, ^DK Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 07 september 2015 om 12:44 geantwoord

Excuses aangeboden en aangegeven dat dit incident is gemeld bij de teammanager in de regio. Doelstelling is om herhaling van dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. ^DK

Alle klachten die gemeld zijn door FelixHeeger