Klacht: Verplichte 2 maanden extra wachttijd voor nieuw toestel

op 14 oktober 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Telefoon ter reparatie aangeboden bij Vodafone. Kan niet meer worden gerepareerd dus op zoek naar nieuw toestel bij Vodafone. Vodafone blijkt nieuwe abonnementen te hebben die beter passen bij nieuwe situatie, dus contact gezocht om een en ander te regelen. Na 6 keer te hebben gebeld, met allerlei verschillende mensen te hebben gesproken en lang in de wacht te hebben gestaan ben ik ten einde raad: Ik wil huidig abonnement met (daaraan gekoppeld) defecte toestel afkopen – ruim €300,- maar dat snap ik – om daarna \”handen vrij\” te hebben voor nieuw abonnement en toestel. Ik kan wel abonnement afkopen bij Vodafone maar mag dan vervolgens niet een nieuw abonnement met nieuw toestel bestellen. Vodafone wil slechts nieuw (SIM only) abonnement verkopen maar ik moet dan nog minmaal 2 maanden wachten voordat ik daarbij een nieuw toestel kan bestellen, terwijl je dat als nieuwe klant gewoon wel kan doen. Daarnaast kan ik dan volgens Vodafone ook alleen op het allerduurste Pro Elite abonnement instappen omdat dit vergelijkbaar is met het abonnement wat ik eerst moet afkopen… Dus eerst afkopen om \”handen vrij\” te hebben maar daarna toch verplichting om duurste abonnement aan te schaffen. Omdat ik geen telefoon heb (oude is kapot) en 2 maanden moet wachten voordat ik een nieuwe mag bestellen, krijg ik het advies om dan maar even een telefoon van familie te lenen. Vodafone, dit is een klucht en wat mij betreft gevalletje RADAR… :-(( Na 6 keer bellen ben ik blijkbaar uitgepraat met Vodafone. Als Vodafone dit niet op een fatsoenlijke manier oplost, dwingt zij mij op zoek te gaan naar een andere provider…

Gewenste Oplossing:

Abonnement afkopen voor aangegeven tarief, maar daarna mogelijkheid om zelf gekozen abonnement af te sluiten met nieuwe telefoon zonder 2 maanden wachttijd...

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter van Elst