Klacht: Verkooppraatjes

op 07 juli 2017 over EON in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het was de bedoeling om een 3 jarig contract aan te gaan.

Op 30 juni, gebeld door een verkoper van e-on.
Het kon volgens hem goedkoper, en na alles te hebben doorgenomen, besloten om de overstap te maken.
Op 4 juli komt de contractbevestiging via de mail binnen. Tot mijn verbazing zijn de totale jaarkosten 344 euro hoger dan afgesproken, en daardoor ook het maandbedrag aanzienlijk hoger.

Gebeld met e-on, en daar wordt aangegeven dat er hoogstwaarschijnlijk een Rekenfout(je) is gemaakt.
Het gesprek met de verkoper, en de bevestiging van de afspraken is opgenomen, en ik was in de veronderstelling dat het daardoor bindend zou zijn. Helaas niet, voor mij, maar ook voor e-on is er 14 dagen bedenktijd en de contractbevestiging is pas definitief als ik akkoord geef.
Alles geannuleerd, maar ben niet blij met deze manier van werken.
Als je een beetje onoplettendheid bent, zit je zo vast aan een duurder contract.
Verwacht dat veel ouderen op deze manier worden bedonderd.

Gewenste Oplossing:

Afspraken die gemaakt zijn nakomen.
Als deze slechte verkooptechnieken stoppen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EON over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EON in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door SH de Vries