Klacht: Verkeerde omvormer bij zonnepanelen systeem

op 01 augustus 2016 over MetDeZon in de categorie Energieleveranciers

Bij mijn systeem met eeen max output van 4320 Watt heb ik een omvormer geleverd gekregen met een max output van 3600Watt.
Hierdoor werd mijn systeem afgeknepen. Mijn systeem leverde dus in de piekuren 720 Watt minder door deze verkeerde omvormer.
Ik heb hierover de leverancier van de panelen, DMEGC, gecontacteerd, en die bevestigde dat ik een verkeerde omvormer geleverd heb gekregen.
Na vele mails met MetDeZon kreeg ik gelijk en heb ik een nieuwe omvormer gekregen, althans dat dacht ik.
Ik ben een half jaar stroom misgelopen, en het leveren van een foute omvormer is niet mijn schuld. Het bedrijf wil mij echter het verschil in prijs van de omvormer in rekening brengen, plus opnieuw kosten voor het installeren van deze omvormer.
Terwijl deze omvormer niet geleverd had mogen worden bij deze set panelen.
Van de installateur hoorde ik overigens dat ze deze omvormer bij veel meer soortgelijke installaties hebben geleverd, wat hem verwonderde.
Er zijn dus waarschijnlijk nog veel meer klanten die een omvormer van MetDeZon hebben gekregen waarbij ze stroom mislopen.

Ik ben tevreden als deze rekening geschrapt wordt, want de installatiekosten ga ik in ieder geval niet betalen, en de rest van de rekening valt weg tegen het mislopen van stroom van de panelen

Alle klachten die gemeld zijn door jimblakborn