Klacht: Verkeerde advies ANWB

Betreft: Klacht

08 juni 2016

Kenteken: 34-NT-JJ

Geachte dhr/mevr,

Ik wil een klacht indienen omtrent de slechte service van de ANWB. , ik zal u mijn verhaal in het kort beschrijven:

Woensdag 8 juni begin van de avond reedt ik in de auto van Wilnis naar Zeist via de snelweg, ineens begon er een rood lampje te knipperen ik schrok hiervan en heb de auto aan de kant gezet,

daarna heb ik direct de ANWB gebeld.

Na een tijdje arriveerde Willem van de ANWB wegenwacht en werd de auto gesleept naar het gewenste adres in Zeist.( Antonlaan 480)

In Zeist aangekomen kwam rond 21:00 uur Robin van de ANWB monteur. Hij was de gene die mijn auto ging nakijken.

Ik heb Robin aangeven wat het probleem was en hij heeft daarna de auto helemaal nagekeken.

Robin gaf daarna meerdere keren aan dat de auto weer helemaal in orde was en ik 100% veilig de weg op kon!

Omdat ik zelf totaal geen verstand heb van auto’s en ik nog terug moest rijden naar Wilnis heb ik Robin tot 3 keer toe gevraagd of hij zeker ervan was dat de auto weer veilig en in orde was.

Robin heeft nadrukkelijk aangegeven dat de auto 100% in orde was en ik weer veilig de weg op kon met mijn auto.

Ik heb gevraagd aan Robin wat als het rode lampje toch weer gaat knipperen, kan ik dan doorrijden of moet ik stoppen en zijn woorden waren dat ik gewoon door kon rijden dat er dan niks kon gebeuren.

Op de terugweg naar Wilnis begon het rode lampje weer te knipperen en ben op aanraden van Robin doorgereden dit heb ik echter 10 minuten kunnen volhouden en daarna kon ik mijn gaspedaal niet meer gebruiken en kwam er veel rook uit de auto, ik ben direct gestopt en heb wederom contact gezocht met de ANWB , na enige tijd wachten arriveerde voor de 2e keer Willem van de ANWB wegenwacht en die heeft de auto naar de garage gesleept in Wilnis.

Ik heb contact gehad met mijn garage en nu blijkt dat ik in geen geval had mogen doorrijden en dat heeft nu tot gevolg dat ik een rekening van €800,- voor me kiezen krijg.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens want ik heb gehandeld naar wat Robin van de ANWB monteur mij heeft geadviseerd, ik ga er van uit dat jullie ervaren mensen in dienst hebben die weten wat ze controleren/repareren en de klant daarna de juiste adviezen geeft zodat ze veilig hun weg kunnen vervolgen in de auto.

Dit is in mijn geval niet gebeurd, het was een gevaarlijke situatie die ook anders had kunnen aflopen!

Ik verwacht dan ook van jullie kant een zeer passende oplossing!!

Hopend op een spoedige reactie,

A. Alaghband

Zonstraat 22

3971 VG Driebergen

Ik verwacht van jullie kant een zeer passende oplossing.

Hoop snel mogelijk van u te horen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Artin