Klacht: Verkeerd advies van de keuken verkoper

op 22 juli 2018 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

In januari kwamen gingen wij op keuken jacht en kwamen bij Keukenkampioen Houten uit. We hadden nogal een wensenlijstje maar de verkoper dacht goed mee en de verkoop liep vlot en naar tevredenheid.
We wilde heel graag een groot fornuis met 6 pitten incl een wokpit maar wat we zeker NIET Wilde was een inbouw koelkast. Onze keuken is niet zo heel groot maar dat was volgens de verkoper geen probleem, volgens hem kon het fornuis en de amerkaanse koelkast gewoon naast elkaar! (Er zat ongeveer 4 cm speling tussen)zeker weten, ja volgens de verkoper geen probleem. Okay keuken wordt opgemeten en bij de definitive offerte bespreking nogmaals gevraagd of het geen kwaad kan met de hitter van de wok brander, weer als andwoord geen probleem. Ook de filiaal manger gaf de goedkeuring dus ja wie zijn wij om dat niet te geloven…
Keuken is op 20 maart gebracht en op 21 maart is de monteur hem Komen zetten. We hadden tussen door een e-mail ontvangen van de verkoper waar hij nog wat puntje had die niet klopte volgens het hoofdkantoor. In 1 van die punten stond dat de koelkast 8 cm van het fornuis kwam en dat we zeker het muurtje weg moest wat er stond, dat was al besproken tijdens de verkoop dus geen probleem. De keuken is gezet maar toch met de koelkast strak tegen het fornuis, volgens de monteur kon dat niet anders ivm het filter, okay hij is de expert dus hij zal het wel weten. De eerste beste keer dat we de wok brander gingen gebruiken zag je koelkast vervormen, in de twee tellen dat de brander aan stond werd de zijkant gloeiend Heet. Volgende Dag gelijk houten gebeld en de manager aan de lijn gehad, die vertelde gelijk al dat onze verkoper was ontslagen en dat hij Alleen maar fouten van hem aan het corriceren is.
Hij ging het oplossen want dit had niet mogen gebeuren….
Na drie verschillende mensen, dus ook drie keer een snipperdag, over de vloer te hebben gehad die trouwens alle drie zeiden al zat die 8 cm tussen de koelkast en fornuis was dit nog gebeurd en een hoop telefoontjes tussen door kregen we te horen: Kom naar het filiaal in houten je kan een nieuwe koelkast uitzoeken. in het kort de oplossing van Keukenkampioen: naast het fornuis een blok van 30 cm met daar naast een inbouwkoelkast! O ja met een bijbetaling van € 1800
Daar gingen wij natuurlijk niet mee akkoord, de verkoper heeft een verkeerd advies geven en door dat advies zitten we nu met een fornuis waar we 4 pitten van kunnen gebruiken ipv 6, een koelkast die beschaddigd is en dan hebben we het nog geen eens over de vloer die aangepast moest worden voor de koelkast en het stukwerk wat niet meer klopt, de vrije dagen die we hebben Moeten opnemen en de telefoontjes die we hebben gepleegd. Nadat we bij de manager in houten aangaven hier niet mee akkoord gingen moest hij overleggen met een meerdere en die Zou weer contact opnemen met ons. Na een Kleine week werden we inderdaad gebeld door de manager van het filiaal in Haarlem! Dit was het en daar konden we het mee doen, geen discussie mogelijk en hij Wilde ook niet ons verhaal luisteren…. Daar stonden we dan, 4 maanden, drie snipperdag, 20 telefoontjes en een niet funcineernde half afgewerkte keuken verder.

Het liefs keuken eruit en geld terug, door het advies van de verkoper zijn we op deze keuken gekomen wat achteraf niet mogelijk was. Als we dat hadden geweten hadden we NOOIT deze keuken gekocht.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

4 maanden geleden - Beste meneer Blom, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend te vernemen dat u deze ervaring heeft met Keuken Kampioen. Dat is niet waar wij voor staan. IK ga er voor zorgen dat er met u contact wordt opgenomen om de klacht te bespreken. Met vriendelijke groet, Nicole Koster - Keuken Kampioen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 05 september 2018 om 12:51 geantwoord

Beste meneer Blom,

Inmiddels heb ik vanuit onze klantenservice begrepen dat er contact met u is opgenomen over uw klacht. Er is een oplossing gekomen voor de openstaande service in uw keuken. Hiervoor is een aantal nieuwe artikelen besteld en is er een afspraak gemaakt voor een monteursbezoek op 28 september aanstaande. Goed om te vernemen dat uw klacht binnenkort opgelost zal zijn.

Nicole Koster - Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door Hblom