Klacht: Verkeerd advies bij pechhulp

op 29 september 2017 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Op zaterdag 16 september brandde het lampje dat voor een oververhitte koeling waarschuwt tijdens mijn rit naar Voorhout. Wij hebben toen zoals aangegeven op de website koelvloeistof bijgevuld en zijn naar de bestemming gereden. In Voorhout hebben we na mijn optreden om 19.45 uur de ANWB gebeld. Zij hebben tussen 20.00 en 21.00 uur de auto gecontroleerd door stationair de motor te laten draaien en herhaaldelijk op het gaspedaal te drukken. De meter van de koelvloeistof bleef uitschieten maar ging niet meer naar 120 graden. De ANWB adviseerde aan de hand van de bevindingen om van Voorhout terug naar Den Haag te rijden. Ik had er geen goed gevoel bij, maar volgde het advies op. Eenmaal op de weg sloeg de wijzer weer snel naar 120 graden en er kwam opeens ook rook uit de uitlaat. We hebben de ANWB toen weer aangehouden en gezegd dat we niet verder wilden rijden. Ze hebben toen een wegsleepauto geregeld. Nu blijkt de koppakking van de auto stuk te zijn. De kosten zijn rond de 1800 euro inclusief onderzoekskosten en thermostaat kosten. Mijn auto is dus economisch Total Los, terwijl we dat juist wilden voorkomen. Ik ben zeer ontevreden dat het zo gelopen is.

Ik ben tevreden als er onderzoek wordt gedaan naar de technische problemen van mijn auto en dat de reparatiekosten van mijn Audi A 4 worden betaald door de ANWB.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Susannederooij