Klacht: Verhoging huur warmtewisselaar met 100%

op 02 februari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik ben het oneens met de verdubbeling van de huur van de warmtewisselaar. Die is nu opeens met 80 euro verhoogd en dus verdubbeld. We hebben stadsverwarming, nog steeds dezelfde warmtewisselaar als de afgelopen jaren. Ik begrijp niet waarom de huurprijs opeens met 100 procent is verhoogd.

De huurprijs terug naar het oude niveau.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Eneco een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 05 februari 2014 om 10:04 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan mij uw vraag bijzonder goed voorstellen. We geven u dan ook graag een heldere en duidelijke uitleg. U kunt inmiddels een verklaring omtrent de wijzigingen naar aanleiding van de Warmtewet in het algemeen en de verhoging van de huur afleverset vinden via deze link: http://thuis.eneco.nl/groene-energie/warmte/warmtewet/. Ik hoop dat onze uitleg uw vragen en/of de onduidelijkheden wegneemt.

Martijn, Eneco Webcare

Heeft op 05 februari 2014 om 14:41 geantwoord

Totaal geen oplossing helaas, niks opgelost, vraag blijft staan...

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Eneco beoordeeld.

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Ik vind het zeer spijtig dat de uitleg niet duidelijk is. Ik begrijp dan ook uw onvrede. Inmiddels hebben we een nieuwe aanvulling gemaakt op de informatie rondom de nieuwe tarieven en de invoering van de Warmtewet. Hiervoor verwijs ik u graag naar onze website. We geven hier een toelichting op de tarieven van Zuid Holland en Amstelveen en die van de regio Utrecht. Bij de uitleg zit ook een tweetal filmpjes. Ik vraag u deze ook te bekijken. Ik hoop dat onze laatste uitleg u nog meer inzicht geeft in de kosten. Uitleg Regio Zuid Holland en Amstelveen: http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/nieuws/warmtewet_reactievanenecoopvragenregiozuidhollandenamtelveen.ashx Uitleg Regio Utrecht: http://thuis.eneco.nl/~/media/eol/pdf/nieuws/warmtewet_reactievanenecoopvragenregioutrecht.ashx Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door REDankerlui