Klacht: Verhoging huur warmte afleverset met 75% m.i.v. 2014

op 01 februari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Per 1 januari 2014 is het tarief van de huur warmte- afleverset met maar liefst 75% gestegen van 95,41 naar 170,61 EUR. Dit is een onacceptabele stijging, waarbij Eneco de gevolgen van de onlangs ingevoerde Warmtewet probeert te compenseren, in het nadeel van de consument.

Gedetailleerde uiteenzetting van de opbouw van het betreffende tarief (ook voorgaande jaren) en uitleg waarom deze stijging nu juist per 2014 wordt ingevoerd. Geprefereerde oplossing is natuurlijk een acceptabel tarief in lijn met voorgaande jaren.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 05 februari 2014 om 09:56 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan mij uw vraag bijzonder goed voorstellen. We geven u dan ook graag een heldere en duidelijke uitleg. U kunt inmiddels een verklaring omtrent de wijzigingen naar aanleiding van de Warmtewet in het algemeen en de verhoging van de huur afleverset vinden via deze link: http://thuis.eneco.nl/groene-energie/warmte/warmtewet/. Ik hoop dat onze uitleg uw vragen en/of de onduidelijkheden wegneemt.

Martijn, Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door doornimje