Klacht: vergoeding boete van NLE

op 07 september 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

In juni werd ik overgehaald om klant bij Eneco te worden. Ik kon een boetebedrag van 200 euro verwachten van mijn vorige leverancier (NLE) maar Eneco betaallt deze terug, zei men.
M.i.v. 27 juli ging jullie contract in, op 18 aug. declareerde NLE een bedrag van 213,85 euro bij mij, en meteen daarop heb ik jullie per post een volledig ingevuld boete-declaratieformulier opgestuurd. Een kleine week later bel ik met Eneco om te vragen hoe lang het nu zal duren eer ik die 200 euro terug krijg.
Een meneer van Eneco bevestigde dat hij het formulier heeft ontvangen, maar dat het toch soms tot 8 weken kan duren voordat Eneco het geld aan mij overmaakt. Dat was even slikken, want ik leef van erg weinig geld, dus 200 euro is een flink bedrag voor mij.
Vandaag; 7 september, bel ik nog eens met Eneco, weer om te vragen hoe het staat met de terugbetaling.
Een jongedame, mevr. Koleva, die zich nogal weerbarstig opstelt en aanvankelijk niet wil nakijken hoe het staat met die terugbetaling, doet dat uiteindelijk op mijn aandringen toch. Ik moet een tijd wachten en dan vertelt zij mij dat de terugbetaling nog niet staat te gebeuren. Er is helemaal geen declaratieformulier op mijn naam gevonden! Ik moet alles maar weer opnieuw doen en weer 8 weken wachten!
Ik leg uit dat ik geen 200 euro kan missen voor 16 weken lang: ik leef van een uitkering en 200 euro is voor mij bijna een maand eten! Bovendien is mij bevestigd dat het formulier wel is aangekomen, zodat dit niet mijn verantwoordelijkheid is.
Zij kon of wilde mij niet helpen. Niets aan te doen.

Ik vraag u hierbij dringend om hulp. Dit bedrag is voor eneco niets, voor mij een maand eten op tafel. Ik heb aan alle verplichtingen voldaan, volgens afspraak, maar word nu opgezadeld met de consequenties van een zoekgeraakt formulier bij Eeneco. Ik heb het bewijs dat NLE 213,85 heeft afgeschreven van mijn rekening op 18 aug. Ik vraag u om een snelle oplossing want ik zit in financiéle nood hierdoor.

Vr. gr. Barbara Heppener
Klant nummer: 40216163-1

Als ik zo snel als mogelijk (en niet over wéér 8 weken!) de mij beloofde 200 euro kan ontvangen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 07 september 2016 om 15:30 geantwoord

Beste mevrouw,

Graag reageer ik op uw klacht van 7 september 2016.

Ik kan me goed voorstellen dat € 200,00 een flink bedrag voor u is. Volgens mijn gegevens heeft u vandaag ook contact gehad met onze klachtenafdeling en hebben zij u geïnformeerd. We hebben de vergoeding aan u uitbetaald op 22 augustus 2016. Het is natuurlijk erg jammer dat dit eerder niet aan u is uitgelegd, onze excuses hiervoor.

Hopelijk is alles nu duidelijk.

Vriendelijke groet,

Eva
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door barbara heppener